Vart handlar ni reservdelar? litet tips!

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Många som jag känner som handlar därifrån är de inte så bråttom så tjänar man en hel del som man kan tanka för ist.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
har själv beställt ifrån "theoutdoorshop". Dan är otroligt trevlig och hjälpsam. Har tyvär inte fått mina prylar ännu då boondocker först skall bli klar med det hela.

boomer32

Välkänd medlem
1 jan 2005
368
1
16
Gällivare
Jag har också beställt från Countrycat ett antal ggr.
Men jag har mailat o beställt.
Och har inte reggat mig där.

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
ahh, stämmer faktiskt.
skrev ner alla artikelnummer och drog iväg ett mail när jag beställde.
men det var inga probbs. dom har varit både snabba och bra att ha att göra med. gillar countrycat!

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
lite sjukt är det att man kan köpa grejer i USA, få dom skickade över hela atlanten, sen från södra Sverige och hem i brevlådan, till ett billigare pris än att köpa dom i Sverige. Antingen är frakten alldeles för billig eller så är påslagen alldeles för höga.

altnor

Medlem
3 dec 2007
22
0
1
Alta
ahh, stämmer faktiskt.
skrev ner alla artikelnummer och drog iväg ett mail när jag beställde.
men det var inga probbs. dom har varit både snabba och bra att ha att göra med. gillar countrycat!
x2! countrycat er den billigste fra USA. Jeg har prøvd flere men cc er raskest og billigst. Men du må skrive alt i en mail da systemet deres ikke handterer utenlandsordre. send mail til onlinesales@countrycat.net. Bruk us postal service priority mail international og du har varene iløpet av 10 dager!! :laugh::D

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
frakt beror på vad man köper och vilket fraktsätt som används. ups= dyrt, snabbt och bra. usps= lite längre leveranstid, mycket billigare och "nästan lika bra"
bara att maila in allt man ska ha, lämna adress och göra en förfrågan om frakten.
tull och moms är i runda slängar +30% på hela köpesumman ink frakten.
så köper du grejer för 200$ och frakten kostar 100$ så betalar du

200+100=300$ x 7 (ungefärlig aktuell dollarkurs) = 2100 kr x 1.3 = 2730 kr
sen kan posten sverige ta ut en avgift på mellan 60-100 kr också.
men det beror ju på om det är posten som hanterar paketet i sverige.

när man köper från usa så kan man säga att 100 dollar blir ungefär 1000 kr hemma i sverige när allting är betalt och hemma vid dörren. stämmer hyfsat i dom flesta fall.

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
47,5 $ betalade jag i frakt. Dock har jag bara beställt mindre grejer. fast runt 10 stycken så de blir väl lite vikt och storlek på paketet. Tull har jag bara betala en gång förut. Kommer få betala det nu åxå då jag sett på tracking att paketet vare in och ut ur tullen. Bättre på eBay då slipper man sånt :D men de finns de nästan inga grejer att köpa istället.