550 ext efi 1993-laddar ej!!

550 efi

Ny medlem
24 okt 2009
4
0
1
har lindat om stator..batteri är fräscht,men den laddar ej! nån som vet nått om detta problem...:hmmmm2:

har mekat idag,provat alla tips som ni lämnat här..men samma fel fortfarande!! lampa brevid tändlåset=fanns ej där och kabel var ej ikopplad. har kollat säkringar å skruvat dit extra jord kablar.. gör ett nytt försök i veckan!!

Last edited:

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Kolla om det är kabelbrott, det är rätt vanligt med avvibrerade kablar på de årsmodellerna. Prova att mäta dig fram från motorn, till regulatorn och vidare mot batteriet och se var det sluta vara spänning.

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Håller med pezon. Men bara för förtydliga då det är lätta att glömma.

Kolla alla jordkablar ! Ex. motorblock - chassie, batteri - chassie osv..

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
Jag vet vad det är ! Det sitter en säkring ovanför bateriet , den är boven ! :D hade samma med min ext, den dära lilla boven kostar bara några kroner på ok mackar :D

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
synd att du var tvungen att linda statorn för ett sånt litet problem :x fast är ju inte hundra , men om din efi lampa brevid nyckeln lyser så är jag ganska så säker på att det är den dära säkringen.

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
synd att du var tvungen att linda statorn för ett sånt litet problem :x fast är ju inte hundra , men om din efi lampa brevid nyckeln lyser så är jag ganska så säker på att det är den dära säkringen.
alltså om den lyser medans skotern är igång