TNT, tjejskoter?!

Dirtey

Medlem
21 okt 2009
40
0
1
Hallå! Har sett på många annonser på TNT:er att det står "obs tjejkörd!". Är detta en tjejskoter eller? Vad tycker ni om den ni som har en? Funderar starkt på en sådan, men är det nå klös i den?

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Haha.. antar många "tjejer" har den för att de är en lättkörd skoter!

Jag har inte ägt en men jag har kört en massa gånger.. som sagt, gryyyymt lätthanterlig, trevlig motor, skönt drag! Släng på en 44as matta så går den som en dröm! =)

/F

Dirtey

Medlem
21 okt 2009
40
0
1
Haha.. antar många "tjejer" har den för att de är en lättkörd skoter!

Jag har inte ägt en men jag har kört en massa gånger.. som sagt, gryyyymt lätthanterlig, trevlig motor, skönt drag! Släng på en 44as matta så går den som en dröm! =)

/F
okej okej :D, är det schyssta dämpare? hållbar?

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Vill du ha dämpare så ska du nog satsa på en MXZ istället.. men TNTn är absolut en hållbar skoter! Men om du ska hoppa höjdhopp så är nog en MXZ att föredra :D

/F

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Vill du ha dämpare så ska du nog satsa på en MXZ istället.. men TNTn är absolut en hållbar skoter! Men om du ska hoppa höjdhopp så är nog en MXZ att föredra :D

/F

nee då är en RS att föredara:p enligt mig så funkar inte mxzan heller att hoppa höjder med om man inte gör om dämparna

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Lär ju flika in och säga att MXZ och TNT har, åtminstone av 2009 års modell, exakt samma uppsättning av dämpare, runt om .

Dirtey

Medlem
21 okt 2009
40
0
1
Tack för alla svar! :) Så det är alltså ingen mes liknande maskin? Hänger på andra 600or åså :beer:? Ha en trevlig fortsatt kväll! ;)

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Har själv en TnT. Och ibland känns det nästan som att den vill dra ifrån farsans 600 gade :beer: . Den hänger även med 800or ett bra tag tills dom pumpar ur sina sista krafter. :D

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Jag har en -09as tnt, och du blir apsolut inte ifrån åkt för att du har en tnt iaf....:rock:

m@rke

Aktiv medlem
30 okt 2009
92
0
6
luleå
Har själv en TnT. Och ibland känns det nästan som att den vill dra ifrån farsans 600 gade :beer: . Den hänger även med 800or ett bra tag tills dom pumpar ur sina sista krafter. :D
Asså nja riktigt så bra går dom ju inte de är ju gamla 600 lo motorn i dom. för motorsvag för mitt tycke iaf provade en när polarn köpte en. prova en sväng sen ville ja då bara ha tillbaka min 800.. han hade den bara ett år sen blev de 600rs. funkar säker bra om man vill bara åka led.. inte till mycke annat

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Asså nja riktigt så bra går dom ju inte de är ju gamla 600 lo motorn i dom. för motorsvag för mitt tycke iaf provade en när polarn köpte en. prova en sväng sen ville ja då bara ha tillbaka min 800.. han hade den bara ett år sen blev de 600rs. funkar säker bra om man vill bara åka led.. inte till mycke annat
Är ganska stor skillnad på 800 och 600, så det kan jag förstå. Men att dom bara fungerar på led är inte sant, SLP PP skidor och 44 matta så flyter den omrking grymt bra i även i lössnö.

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Är ganska stor skillnad på 800 och 600, så det kan jag förstå. Men att dom bara fungerar på led är inte sant, SLP PP skidor och 44 matta så flyter den omrking grymt bra i även i lössnö.
Jag håller med dig, har haft en Renegade 800 och ja tycker inte att min (visserligen en Rev 500ss) maskin ska skämmas i pudret. Min har 44:s matta och Slp PP. Motorn orkar med bra, verkar ofta vara så att man ska ha en 800 bara föratt, har haft en och gillade den inte!!!

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
En 800'a är en 800'a. Men vill man att skiten ska hålla så är ju 600an så mkt mkt bättre.

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
hålla bättre då skulle ja nog tro att 800 håller längre.
Varför skulle en 800:a hålla längre än en 600:a med exakt samma chassi, när det bara är motorerna som skiljer sig?
Tror dom håller ungefär lika länge, beror ju på hur man kör också...

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
har en Lynx Rave 600 det är samma motor i min som det är i tnt:n och tycker min går jävligt bra för att de ska vara gammla motorn i den jävligt acc snabb hänger på 600 e-techen lätt som en plätt med den inga som helst problem. och kör på rullen gör man nästan när man vill ;) så så jävla dåligt som alla säger går dom inte tänk på att chassit är lätt å så det gjämnar ut sig.
min väger 235 tankad och det är 104 hk så tar du 235 delat på 104 då får du ut hur många kilon det är per hästkraft och det blir 2.25 kilo per hästkraft å de är skapligt bra de.