Viper Mod

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Sv: Re: Sv: Viper Mod

Det var en bra effektökning , ca 40hk mer än org. De har förmodligen gjort nånting mer men sak samma, bra är det iaf. Vet en 780 viper som bromsade strax under 160 och jag hoppas komma över det :)
Jo, dä va det isf, :p Va som sagt inte min + att det va 2 A4 med saker dom gjort på den men bra gick den iaf, :) Kan väll hända att det va ¨åt som inte va riktigt sant isf oxå, men skit samma. ;P

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg

Riktigt coolt viper bygge ! såg dina klipp på youtube den verkar röra på sig fint! och ljudet i maskin är RIKTIGT nice!
Föresten en polare har ett bender 800 kitt till sxr liggandes om du vet nån som är intresserad kommer inte ihåg skicket men tror de var en kolv som man måst byta.

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Polaren tyckte skotern såg förjävlig ut så han kom med polermaskinen och snyggade till den. Nu ser den riktigt bra ut, tack för det Fredrik. Passade på att montera en blå stänklapp och öhlins dämparskydd också.

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle

Riktigt coolt viper bygge ! såg dina klipp på youtube den verkar röra på sig fint! och ljudet i maskin är RIKTIGT nice!
Föresten en polare har ett bender 800 kitt till sxr liggandes om du vet nån som är intresserad kommer inte ihåg skicket men tror de var en kolv som man måst byta.
Ska han ha för de då?

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
hur blir det med bänkandet då? :D

och maskinen Älvhöjdingen pratar om misstänker jag är den blåa vipern med aaen pipor som låg på blocket förra vintern och finns i nån mer tråd man plöjt igenom;)

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Vad tycks om detta? vita skidor, handskydd och barpad, Bra eller anus?

Ny topp. Får se om den åker på lite senare

Skotern blev även bänkad igår. Gav inte alls som förväntat. 147.6 som bäst. Men nånting är det som inte stämmer. Den borde ge mer. Det sista rytet kom aldrig. Om det beror på den senaste portningen eller nåt annat vet jag inte. Väldigt konstig kurva på slutet, alldeles platt kurva. Ger samma effekt från 8800 till 9200 rpm. Lite lustigt är det när enbart pipade viprar har gett samma effekt.

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Skulle säga BRA med de vita, blev skit snyggt!
Hoppas du får ordning på maskineriet också :)