Köp av ny skoter

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Ska köpa min första skoter någonsin till helgen. Är lite nyfiken på hur länge man ska köra in en ny skoter och hur den ska köras? Fyller butiken på alla vätskor som ska va i skotern typ olja mm innan man kör hem den med släp. Eller får man sköta allt sånt själv? Vad bör jag kräva att få med vid nyköp? Kapell, fri service, hjälm mm? Är som sagt helt ny på sånt här så alla svar uppskattas! :)

freedee

Välkänd medlem
26 okt 2009
178
0
6
HärligaHärjedalen
Ska köpa min första skoter någonsin till helgen. Är lite nyfiken på hur länge man ska köra in en ny skoter och hur den ska köras? Fyller butiken på alla vätskor som ska va i skotern typ olja mm innan man kör hem den med släp. Eller får man sköta allt sånt själv? Vad bör jag kräva att få med vid nyköp? Kapell, fri service, hjälm mm? Är som sagt helt ny på sånt här så alla svar uppskattas! :)
Kräv så mkt du kan å så prutar du lite på det :cool:

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
Hur den ska köras kan du fråga försäljaren, läsa instruktionsboken. Men du kan ta allt med en nypa salt. Det dem kommer säga är äverdrivet men du vet ungefär hur du ska köra.

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
brukar vara så att allt är påfyllt, förutom bensin och olja det brukar bara vara ifyllt lite. Så det får du köpa/pruta dig till.
Köper du utan inbyte så ska du kunna pruta rätt ok. Dock så kommer inte priset vara lika bra om du ska ha till hjälm +diverse saker. Dock kan de göra ganska bra paket pris.
Vilken maskin ska du köpa?
Ser att du är från H-sand ska du handla på snöskoternsdag i helgen på autograf i h-sand?