Skotrar och lögner!

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Hörde att det var en kille som ville ha ut försäkrings pengar på sin skoter, Så han tejpade gasen och siktade in sig på ett träd och startade. Sen när han hade ringt till försäkrings bolaget och försäkrings gubbarna eller tjejerna kom för att kolla, så satt tejpen på gasen kvar :p !!!! :)

vet ej om det är sant dock, men det låter kul
Den roligaste jag hört ialla fall
hahahah

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Hörde det här av nån,minns inte vem. Iaf,en kille hade tagit en tall mitt ute på en gigantisk myr med sin skoter. Det finns tydligen nån tallsort som forskare eller vad man ska säga har avlat fram så dom växer betydligt fortare än vanliga tallar. Så hans förklaring varför han hade plockat den ENDA tallen på en gigantisk myr var att just en sån tall hade växt upp mitt framför skotern. Nu vet jag inte om det var sant, men han hade tydligen skrivit samma sak i försäkringspapperna.

Undra om det gick igenom hos försäkringsbolaget? :rolleyes:

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Hörde att det var en kille som ville ha ut försäkrings pengar på sin skoter, Så han tejpade gasen och siktade in sig på ett träd och startade. Sen när han hade ringt till försäkrings bolaget och försäkrings gubbarna eller tjejerna kom för att kolla, så satt tejpen på gasen kvar :p !!!! :)

vet ej om det är sant dock, men det låter kul
Den roligaste jag hört ialla fall
hehe, den har jag oxå hört.
sedan är det ju inte bara en gång man har hört att kompisen har köpt ny skoter, men när man ska åka och kolla på den så är den på service :p

sedan har man ju hört att det beställts turbo och matter hit å dit men de är aldrig nått man fått se irl

R

Robin

Vilken skoter har du möjlighet att spänna remmen så pass hårt så att de skulle funka? Samt har med verktyg för att utföra denna åtgärd? Men kan även jag inflika dårå å säga att det var inte frågan om att dra igång med annan skoter utan det var på egen hand genom att springa bredvid skotern och skjuta på i styret, ungefär som med en moped etc... Vilket jag anser vara helt omöjligt bara sådär ändå. Visst fan kankse nån jävel lyckas efter lite justeringar här å där! men inte bara ändå ute efter leden!
I princip alla skotrar, krävs inte att spänna remmen så pass mkt att den ligger och greppar på sekundären. Har själv gjort samma misstag på första maskinen och stod länge och funderade på varför maskinen ville frammåt när man försökte starta.

Verktyg för att justera remspänningen finns oftast om till och med alltid i tillhörande verktygspåse. Har man inte det så är det oftast bara en insexbult med låsmutter, inga spec verktyg för att utföra denna åtgärd ;)
Något man ute på leden skulle kunna fixa på 2-3min.

Istället för att slita isär sekundären vid rembytte (både i garage och skog) brukar jag på alla mina maskiner (utom de från brp) istället släppa på remspänningen och bara kränga av remmen, på med ny rem och justera spänningen igen. Lättare än att slita med skivorna och jag slår ju 2 flugor i en smäll i och med att remspänningen är totalt olika på en gammal sliten ut töjd rem och en ny.

Att genom detta sätt bogsera igång en skoter ser jag inte som några problem alls faktist.

BRP maskiner har ju sin smarta lösning vid rembyte då man använder ett "special" verktyg för att sära skivorna, detta "special verktyg" ersätts med lätthet mot en vanlig tak lampkrok :laugh: då gängorna är exakt samma, M6/M8 eller vad det nu är.

D

Deleted member 6797

polare till mig sa att han hade kört 120 me sin ski-doo citation.

it ens min edge går så fort vafan:)

jo just ja. han skull he i en 700 motor å 51as kammar i cittan å då skulle den dra alla skotrar, men då ja fråga om kylningen sa han att de e lättfixat. å hur han skulle få i kammarna? då sa han att her man dit längre dämpare så ryms större kammar. och man behövde ingen förlängning för att få den till 307. man höjde den bara då blev ju mattan också högre upp så den ryms

D

Draken

Gör inte din 600cc 120blås så bör du lämna in den på renovering!

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
En kille här på snow som påstog sig hänga på en sks 700 över allt när dom va och körde tom med på sjön! Personen i fråga körde själv en indy 340gt, är väll kanske möjligt sksen gick på 1cylle eller om han på gt va en i superljug! ;) ;)
Oj oj, *****r vad vi ändrade historien.
Vad jag sa var att jag hängde bakom på LED, men det har jävligt mycket att göra med föraren.

Usch vad jag hatar folk som dig.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
en kille som är kanske född 94(?) snackade skoter med mig, han är en typisk pappa betalar och årsmodellen betyder allt, det var under tiden jag hade min äckligt gamla, fula och tunga preppade Storm och vi kom in på den, han sa rakt ut att det INTE finns några större tripplar än 700cc, att min omöjligen kunde ha mer än 80hk för att den var så gammal och sliten och hans Rev 600 hade dragit min skoter som skit, och varför den hade det var för att den var ny!
jadu jag vet inte om jag har suttit å skrattat så ***** mycket på en Lokalbuss

B

Biosteel

Nej jag skämtar inte.. testhojjen hade vi i Vasssjön förra året oxh var Artics Z1.

Den visade 220km/t på mätaren, men det va fel som jag skrev ovan... Den gick då enl GPS bara i 152km/t..
*Arctic*. tråkigt med sådana mätare. va det torumaskinen eller sporten ?:rolleyes:

B

Biosteel

En kompis sa att han och två till ,alltså tre stycken på en skoter, hade åkt 250km/h i stöp över en sjö på en Zr 600 :p
då går de nog fort. visserligen ha jag kört 165 på en zr 600 med jag och en kompis och den va SUPER fräsch så de tror jag på. men 250 då lär han nog ha hunnit köra upp i sina drömmar och hem :ciao:

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
när vi gick i grundskolan var det en polare i grann byn som sa att han kunde köra en hel bandy plan på rullen med sin lynx gl 250 80 talare tror jag att det var HAHA:bootyshake::bootyshake:

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
när vi gick i grundskolan var det en polare i grann byn som sa att han kunde köra en hel bandy plan på rullen med sin lynx gl 250 80 talare tror jag att det var HAHA:bootyshake::bootyshake:
Det tror jag faktiskt på. Om han väger 100+ och står på lyftbågen bak så lär den ju gå på rullen ;)

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
en paj är kastad och returnerad, så då får det räcka med det, vill inte veta av mer pajkastning nu!
(keihin säger till på skarpen!)