Var på en fest jobbet fixat och träffade en avlägsen kollega som jag mest bara pratar med via telefon, jobbar några mil ifrån varandra. Killen är från sthlm.
Han påstod (49år gammal) att han åker till USA en gång varje år på vintern när vi inte jobbar (säsongsarbete) och blir utvecklingschef på amerikanska flottans ubåtsavdelning.
Han har även en fjällstuga i Canada där han har en skoteruthyrning, bara lokal så har ingen hemsida blev svaret när jag tog fram telefonen och ville se hemsidan. Han åker väl en 1000-2000mil per säsong på sina hyrskotrar, när han inte är avdelningschef då förmodar jag
Detta berättades under en festfylld kväll med ett par öl för mycket i oss alla.
Dag två ringde han och frågade om vi skulle ses nått i vinter, då svarade jag att mitt busskort räcker inte över atlanten. Han erkände sina skrönor som något överdrivna men även bakfull dagen efter påstod han att bägge sakerna innehåll en stor portion sanning.
Får hoppas han inte blir sur när jag lägger ut händelsen här, men det var otroligt rogivande att försöka få honom att berätta mer om sin otroliga begåvning