"Snöstrumpor" - Unifilter?

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tjena,

Tänkte bara kolla om någon har tips på vad man kan använda för material till "snöstrumpor" till Unifiltren?

Om inte, så vart man hittar dem billigast, tycker 160kr/st plus frakt är lite saftigt faktiskt!
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Tjena,

Tänkte bara kolla om någon har tips på vad man kan använda för material till "snöstrumpor" till Unifiltren?

Om inte, så vart man hittar dem billigast, tycker 160kr/st plus frakt är lite saftigt faktiskt!
ja du ska använda MESH, finns att köpa på välsorterade tyg affärer, annars så finns det på en sida i nfinland att beställa, kommer inte ihåg adressen, men det finns en tråd om det här nånstans, annars så har "Metso" meshtyg till salu har jag för mig
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Men jag antar att jag måste göra "strumpan" något större än filtret samt ha typ en resår för att fästa den?

Vad jag menar, är att om man bara lindar runt Mesh, så blir det väl exakt samma sak? Man måste väl göra den pösigare och på så vis få luft mellan filter och strumpa..

Rätta mig gärna om jag har fel.
 
D

Deleted member 6797

*****r va de börja pratas om meshtyg sen hajjn satt de på sin m8a och yamaha_nisse på sin mountain max:)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
waahlvik:

mig veterligt har det pratats om det sedan långt innan. Tror dom flestas problem har varit just att få tag i tyget. Men nu när det är vanligare och lättare att få tag på så är det klart kommer på diskution oftare.

Hade "mesh" på min första skoter (79as pantera), men då såg jag inte det som någon "stor grej", bara en lösning på mitt "snö under huven" problem.
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
axiT, bra tips!!

Svarta nylonisar borde funka bra, får se till att inte dra åt dem för tajt runt filtren bara, för då misstänker jag det blir samma sak som utan? :)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
axiT, bra tips!!

Svarta nylonisar borde funka bra, får se till att inte dra åt dem för tajt runt filtren bara, för då misstänker jag det blir samma sak som utan? :)
Nylonstrumpor kommer inte fungera för dom blir våta, om du är intresserad så kan jag sy ett par prefilters (snöstrumpor) åt dig av fine mesh..
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Nylonstrumpor kommer inte fungera för dom blir våta, om du är intresserad så kan jag sy ett par prefilters (snöstrumpor) åt dig av fine mesh..
Mr. Handy man! ;)

PM:a mig kostnad så får vi se om det kan vara utav intresse. :beer: