Ok så det är den oljan man ska köra på då,Triboron?:hmmmm:
Mja... det är upp till dig. Det finns massor av oljor som fungerar utmärkt, som är mycket billigare än Triboron.
Fördelen med triboron är att det inte luktar och ryker lika illa, man kan få nån extra hästkraft och lite extra vridmoment. Plus att maskinen tydligen ska hålla längre.
Nackdelen är som sagt, priset...
Om man använder separatsmörjningen kan man antagligen ställa ner pumpen lite (då ska man veta vad man gör...), för triboron behöver inte blandas 2% med bensinen. Det finns ett skotercrossteam som kör crossmaskinerna på 0,3% triboron med gott resultat vilket visar att det smörjer bra... Kopplar du bort separatsmörjningen och blandar triboron i tanken, säg 0,5-0,6% så blir det ju inte så dyrt, men det kanske är lite trist att hålla på med... Själv gör jag dock så på gammel-Lynxen.
Det finns ett antal trådar här på forumet sen tidigare om oljor. Kolla dom. Själv körde jag XPS-oljan i min REV som jag hade förut, funkade fin-fint, som de flesta andra oljor!