Avgasport problem srx 700

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag skulle rengöra avgasportarna idag inför vintern men upptäckte ett problem som hade kunnat bli riktigt dyrt. En giljotin i en avgasport hade lossnat från wiren (tur som fan att jag inte har startat den på ett bra tag) och det verkar inte som att den går att sätta tillbaka igen. Jag antar att jag måste byta giljotinen eller kanske till och med hela skiten med ny wire och allt?? Någon som varit med om samma fenomen på en srx? Tacksam för super snabba svar!!

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag ska försöka fixa en bild imorgon om jag hinner.

Obs! Till alla srx ägare, håll koll på avgasportarna och rengör dom ofta så slipper ni att de lossnar och faller ner i cylindern under körning!

kawabond

Välkänd medlem
31 mar 2008
155
4
18
Gävleborg
Jag skulle rengöra avgasportarna idag inför vintern men upptäckte ett problem som hade kunnat bli riktigt dyrt. En giljotin i en avgasport hade lossnat från wiren (tur som fan att jag inte har startat den på ett bra tag) och det verkar inte som att den går att sätta tillbaka igen. Jag antar att jag måste byta giljotinen eller kanske till och med hela skiten med ny wire och allt?? Någon som varit med om samma fenomen på en srx? Tacksam för super snabba svar!!
Välkommen i klubben....Ingen fara dock att dom trillar in i cyl. Men dom går att fixa vilket är tur för dom är svindyra!
Kolla här : http://www.totallyamaha.net/forums/showthread.php?t=42661
Fixade mina sådär i vintras och det blir klockrent,starkare än nytt! Du måste skaffa en användare för att se bilderna.
Lycka till!

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Nåväl, mina såg bra ut då jag hade isär dem för säsongsservice, så det är nog ingen fara denna säsongen =) Bra att du uppmärksammade problemet dock, så man blir medveten om det!

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Skickade ett mail för skojs skull till Yamaha och frågade vad en ny giljotin kostar och satan vad dom var dyra, 2103kr/st :eek: Fan vad kul om alla tre skulle gå sönder och det inte går att laga.