Hur blir man av med en bil?

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nu har jag skruvat i en och samma bil en vecka.
Och nu är jag skitförbannad eftersom att jag ändå inte får den att funka.

Så, hur blir man av med den på bästa sätt?
Ett sätt är ju att lämna den med nycklarna i på hertsön men jag vet inte om polisen gillar det. Skrotning? Sälja på blocket då, finns det folk som köper halvdefekta bilar med potential?
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
vad e det för värde på bilen? Finns delar värda något som du kan ta lös o sälja innan skrotning? Hur illa däran är bilen egentligen? ..o.s.v......

Kolla på skrotabilen.se..inte dyrt att få dem att hämta skiten om det är en skrotbil du inte orkar hålla på att ta delar från..
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
vad e det för värde på bilen? Finns delar värda något som du kan ta lös o sälja innan skrotning? Hur illa däran är bilen egentligen? ..o.s.v......

Kolla på skrotabilen.se..inte dyrt att få dem att hämta skiten om det är en skrotbil du inte orkar hålla på att ta delar från..
Egentligen är det ju bara glapp i nån kabel i en skitliten kabelhärva men jag börjar bli less. Sen är det några småfel men jag tror att jag sitter på en tickande bomb.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Nu har jag skruvat i en och samma bil en vecka.
Och nu är jag skitförbannad eftersom att jag ändå inte får den att funka.

Så, hur blir man av med den på bästa sätt?
Ett sätt är ju att lämna den med nycklarna i på hertsön men jag vet inte om polisen gillar det. Skrotning? Sälja på blocket då, finns det folk som köper halvdefekta bilar med potential?
Skicka ut den på blocket för en billig peng!! Garanterat nån som köper den om priset är rätt!
 
J

Jas Gas

Allt går att sälja till rätt pris Ev sätter du ut den på blocket och skriver att du vill byta mot något annat,man brukar ju alltid få roliga förslag på byten.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Yamaha_nisse: Den har jag sett. Ingen vacker syn. Får man gissa på att du var närvarande?:D

bcool: Motorn är 2.0 årsmodellen är -86 och det är glapp i någon anslutning bakom mittkonsolen så att jag inte får belysning under knapparna. Monterade lös konsolen och då funkade allt men när jag satte tillbaka. Dött. Så troligen har jag råkat pillra fram ett glapp i någon kabelhärva där inne. Utöver det så får jag inte kupéfläkten att fungera.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ett sätt är ju att rulla ut den över kajkanten, men då måste du betala registeravgift på 42kr/ år ;)
heter väll registerHÅLLNINGSavgift.

jag sket i att betala nu sisst jag fick ett sånt där för en av mina skrotbilar.
har inte fått nån påstötning ännu iaf....
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
laga kan ju inte vara så svårt! ring till nån mercedesmek som kan lite så har du värdefulla tips kan jag lova!

jag e bilmek men skruvar för tillfället med endast audi. men äger det bästa en volvo;) jobbade med volvo i flera år förrut så.
 

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
kör ut den i något sandtag eller dylikt och tänd eld på skiten, skruva bort plåtarna och anmäl den stulen.. xD

EDIT:Bra är ju att se till så man inte ställer till med något annat bara.
 
D

Draken

Ingen som fattar att försäkringsbedrägeri bara drabbar oss själva i slutänden?:rolleyes:

Brukar väl vara rätt lönsamt att sälja gamla bilar i delar,så det är mitt förslag!
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ingen som fattar att försäkringsbedrägeri bara drabbar oss själva i slutänden?:rolleyes:

Brukar väl vara rätt lönsamt att sälja gamla bilar i delar,så det är mitt förslag!
Den är trafiksförsäkrad och således täcks inte t ex stöld.
Jag föreslog det i det enda syftet att bli av med bilen.

Men nu har jag då kört undan bilen och om några dagar är den avställd. Nu ska jag vänta på att ägarbytespapperna kommer så slänger jag ut den på blocket som en säljes i delar annons. Om det funkar taskigt så ändrar jag annonsen till reservdelsbil och skickar iväg bilen som den är. Och om det funkar dåligt så dumpar jag aset på skroten.

Bra plan?

renegadxx: Jo visst, jag förstår vad du menar men hela bilen i övrigt är i så dåligt skick så jag skulle tvingas lägga i runda slängar 15k på att få den i ordentligt skick. Just nu är den fungerande och knappt något mer. Men motorn är fräsch i alla fall.