glidklackar, drivrem, ramper Rave 800-01

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
måste man dra på nå olja och grejer på glidklackar samt helixen, eller räcker det med att som jag gjorde att rengöra allt med bräkleen, och sedan bara montera ihop allt, mvh DUTTEN.
 

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
drivrem ?

hur vet jag när det är dags att byta remmen, för att slippa köra av den, .mvh DUTTEN rave 800-01
 

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
ramper ?

varför ser mina ramper ut som en puckelpist, efter 100mils körning ,mvh DUTTEN, rave 800-01.
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Sv: drivrem ?

hur vet jag när det är dags att byta remmen, för att slippa köra av den, .mvh DUTTEN rave 800-01
När skotern slirar mycket på remmen kan det va dags att byta...annars bara köra tills den går av....för du har väl en x-tra med dig;)
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Vad är det för speciellt med dedär? Får den bättre grepp? Undrar bara :D
Det är helt torrt. Drar inte åt sig rem-damm och annan smuts.
Det fäster väldigt bra i ytan på metallen,så det sitter kvar lääänge.

Info:
GP-730A is specifically formatted for the unusual requirements of torque converter systems operating in dusty-dirty-sandy situations. Using a liquid or moist lubricant in these conditions can actually attract and hold dirt and grit that in turn causes malfunctions, premature wear and system failure.
Comet GP-730A is a dry-film lubricant that bonds to the surface being sprayed within one to two minutes or less in normal air-drying conditions. GP-730A contains a high percentage of micro-fine metallic additive (MoS2) with excellent lubricating capabilities suspended in a unique bonding agent. GP-730A will not "dust away" or dislodge and bonding occurs without heating or baking. Even under sliding pressure GP-730A actually bonds to most ferrous and non-ferrous metals as well as to plastics, fibrous, wood, glass, rubber and many other friction surfaces. GP-730A performs well even under heavy load and extreme pressure. It greatly enhances effectiveness of normal lubricants applied over it. GP-730A is non-corrosive, inert to water, oil and many acids, solvents and alkalis. GP-730A contains no oil, grease, wax or silicone; it will not attract dust or dirt. GP-730A greatly lowers metal-to-metal contact and thus reduces power consumption and torque-loss.
Temperature Service Range: -300°F (-184°C) to 700°F (371°C).
A nozzle extension tube is provided with can for concentrating and focusing the spray and reducing waste.
Comet GP-730A dry-film lubricant is super stuff for your Comet Torque Converter drive and driven unites and even most other brands of this equipment, too!
Application: Follow the directions for use on can label. Use in ALL models of Comet torque converter drive clutch and driven unit on the working surfaces of ALL parts, including both rolling & sliding surfaces. We do here at the factory, too! Take care to avoid getting GP-730A on the belt or sheave surfaces.
 

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
hallå, tror det var siffran åtta rakt av på remmen en bombardier, varför ser ramperna ut som puckelpist efter endast 100 mil normalt slitage eller, och ingen olja på glidklackar samt helixen eller, mvh DUTTEN.. att det inte skall vara på skivan det är ganska givet.