Lugn gustav jag hinner hitta en skoter lagomt till snön kommerKÖP KÖP KÖP KÖP KÖP! du ska inte behöva vara skoterlös i vinter elelr glida runt på gt'N! om iq'n då, fin maskin har ja hört!:beer:
Låter ju bra ända problemet är att skotern är 50mil bort enkel resa :/Jag har kört både 600ho och 600cfi (08 och 09) och blev nästan överaskad när jag prövade 600cfi första gången, riktigt bra med krut trots att det "bara" är en 600. Försök i första hand hitta en cfi då den går bättre, tar mindre bränsle och du slipper byta munstycken. Chassiet gillar jag mest av alla nya skotrar, otroligt smidigt och lätthanterat, körställning i en klass för sig och definitivt den bästa lössnö maskinen av korta skotrar. Det är vad jag tycker om skotern. Har själv varit sugen på en men jag har fastnat för Yamaha's 4T men inom 2T är det utan tvekan mitt första val.
Står en CFI i Umeå enligt en känd annonssida, bara 26-27 mil från Luleå ju.Låter ju bra ända problemet är att skotern är 50mil bort enkel resa :/
Någon fler som har provat en?
Jo såg den, ska jag ha förgasare eller insprut?:hmmmm2:Står en CFI i Umeå enligt en känd annonssida, bara 26-27 mil från Luleå ju.
Enkel match för en norrlänning. Kör själv nästan samma sträcka varje vecka i jobbet. Går fort.
Är dessutom förgasarmodellen mycket billigare och dessutom i ett bättre skick så tror jag inte att du ska stirra dig blind på att det är just en förgasare och inte cfi.
Okeej Har varit sugen på en rev länge också men det verkar som att ingen vill sälja någon:hmmmmhar inte provkört nån av dom), ska jag vänta tills jag hittar en rev eller ska jag slå till på en polaris? Fördelen med IQ:n är väll att man får mycket nyare skoter till bättre pris!Förgasar modellen går också riktigt bra, tar inte mycket soppa men cfi går ännu bättre och tar mindre bränsle så för mig iaf kommer den före. Men hittar du en förgasar modell som är i bättre skick än alla cfi du kan hitta så slå till. Du kommer bli nöjd vilken du än köper, det kan jag lova.
Får väll hoppas att du blir nöjdHar som sagt inte facit i min hand. Men polaren köpte en rev800 och jag valde IQ 600 - återstår ett par månader innan vi får se vem "som har rätt".
Det som avskräckte mig från rev800 var nog den långa tråden om vev-haveri som finns här på forumet.
Det som talade för IQ:n är att det sägs vara den vassaste motorn i 600-segmentet. Hoppas kunna hålla relativt jämt på isarna med en rev800 upp till en viss hastighet. På lederna lär det vara den som håller i styret som avgör
Okeej! Har kollat lite på lynx rc 600 -06 dom går att få till ganska bra pris,Rev, är rätt överprisade om man ser till årsmodell och skick.
Jag skulle gått på IQ 600, men då är jag kanske något Polaris-frälst också
Ja det är den, vet inte om det sitter pipa men om det gör det så gör det ju ingenting. Men det är bara att fara och hämta den då?Det låter som en bra deal.
Är det SLP-edition som finns på blo cket?
Sitter det inte SLP-pipa på den också?
Pruta lite, och hämta!