Medelande från paypal (adressfel)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Hej fick detta medelande från paypal när jag betalat grejerna. (ca 1 vecka sedan)


Details about your shipment

Transaction ID: 1645-0753-3226-8763Dear Mikael Blomdahl,

Sled-Parts added shipping details. Please note that the tracking information and shipping status are shown exactly as the seller entered them.
Shipper USPSTracking number EC951913783USShipping status ShippedIf you have questions about the shipment, please contact sales@sled- parts.com
Seller
Sled-Parts
sales@sled- parts.com
Shipping address - unconfirmed
Fors 221
Örnsköldsvik, Sweden
89192
Sweden


Help Center | Resolution Center | Security Center
Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account and click the Help link in the top right corner of any PayPal page.

To receive email notifications in plain text instead of HTML, update your preferences.

Copyright © 1999-2009 PayPal. All rights reserved.

PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Registered Office: 5th Floor 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg
RCS Luxembourg B 118 349

PayPal Email ID PP513


Är det något problem med adressen eller?
Tack // Pontus
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.132
963
113
Stora Blåsjön
Du har grejorna på onsdag!
Inget konstigt med adresen är bara att du inte har konfirmerat adressen. Fattar dock inte hur man gör men det behövs inte, kan vara vissa som inte vill skicka till o-konfirmerade adresser.
 
D

Draken

Kan det inte ha med å,ä och ö att göra.

När jag skickade efter första gången från over there så skrev jag adress med å,ä,ö och då fick jag ett sånt mail också och det tog lång tid.
Sen när jag skickade efter andra grejer så skrev jag adress med a,a och o i stället och då fick jag inget mail och det gick dubbelt så fort!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.132
963
113
Stora Blåsjön
Kan det inte ha med å,ä och ö att göra.

När jag skickade efter första gången från over there så skrev jag adress med å,ä,ö och då fick jag ett sånt mail också och det tog lång tid.
Sen när jag skickade efter andra grejer så skrev jag adress med a,a och o i stället och då fick jag inget mail och det gick dubbelt så fort!
ja det rekommenderas att skriva med aao istället för åäö för det kan bli rätt konstiga filurer annars, och det kan då ta lite längre tid i Sverige. Men i detta fall är det ingen fara... som sagt på onsdag har du dina kolvar.
 

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Tack för alla svar! :beer: Blir perfekt om jag får grejerna på onsdag ! :D
Såg i alla fall att de var i sverige igår. Men asker mfl slapp ni tullavgift?
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Tror bara man kan bekräfta adresser om man bor i staterna, de har ett system för att bekräfta att det är ägaren till kontot som bor på adressen som angivs. Skulle någons konto kapas kan den personen t.ex ändra shipping adress till sig själv istället för för kontos ägare men då blir ju den adressen "unconfirmed"... Vissa säljare säljer därför enbart till bekräftade adresser för att slippa krångel efteråt med eventuella bedrägerier... Kanske går att bekräfta även utanför staterna nu för tiden?
 

Grovestream

Aktiv medlem
12 feb 2009
90
0
6
Piteå
har fått dem nu , fick någon skit avgift på 322kr extra.? men skitsamma xD
Du får gärna skriva hur mycket du köpte för, hur mycket frakten kostade från staterna, tull, moms msv :)
Skulle bara vara kul att få en uppfattning hur mycket det blir i slutändan.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.132
963
113
Stora Blåsjön
Låt mig gissa lite, kolvar $60/st frakt $45 = ((2x60)+45)x7=1155kr
Plus moms och tull på 322:-, moms och tull har endast tagits på varans värde alltså 120dollar så dom har alltså inte räknat med frakten, som dom ofta gör.
Utav dom 322kr är 100kr en allmän posten allmänna tullbehandlings avgift.

Totalt har alltså dessa kolvar kostat ca 739kr/st
En snopro kolv kostar i sverige 680kr

Så man får hoppas att du har närmare till ICA Kvantum än din skoterhandlare.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Du har grejorna på onsdag!
Inget konstigt med adresen är bara att du inte harkonfirmerat adressen. Fattar dock inte hur man gör men det behövs inte, kan vara vissa som inte vill skicka till o-konfirmerade adresser.

Går inte att konfirmera en adress i sverige vad jag lyckat läsa mig till.
Det var dock något dom skulle försöka ordna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.