Vad jobbar ni med?

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ställningsbyggare, jobbar i rotation i Norge sedan -05.
(två veckor jobb, tre veckor ledig-två veckor jobb, fyra veckor ledig.)

Mao, alldeles för mycket fritid att spendera pengar på... fasen vad dyrt det är att vara ledig! :)
 

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Jobbar också i rotation Norge, fast Onshore.. å då är den vanligaste rotationen 12 på, 9 av.. Försöker sakta men säkert jobba mig ut på sjön, fast tänkte försöka ta mig ut som tillkommsttekniker. Kanske dina värsta fiender Tobbe? :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jobbar också i rotation Norge, fast Onshore.. å då är den vanligaste rotationen 12 på, 9 av.. Försöker sakta men säkert jobba mig ut på sjön, fast tänkte försöka ta mig ut som tillkommsttekniker. Kanske dina värsta fiender Tobbe? :)
Nej, TT utgör inget hot i nuläget precis, förra sommaren hade vi 60-80 målare som "kunder", så fram till den dagen du
kan klättra omkring med en målare, mekaniker eller elektriker i famnen är mitt jobb safe.
Bara kom du! ;) 12/9 är en riktigt sugig rotation, har klarat mig undan den tack o lov, jobbade konstant 14/21 fyra turer förra året. Det räcker för mig...
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
går gymnasiet i piteå, fordons transport så är ute och övningskör ganska mycket lastbil just nu. sen är vi och kör med lastbilar och hjullastare ute på gmi där vi har en grus grop som vi är och tränar i
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Är inne på andra året på min utbildning som Licens-svetsare nu! älskar detta yrke och storlängtar till o få börja jobba nu! kommer rikta in mig på mma och Tig-svetsing troligtvis, nästan lika kul o ha svetshjälmen på sig som skoterhjälmen =)