hastighetsmätare fungerar inte.XP

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tjena.
har bytt matta på min xp å drevat ner men nu funkar inte hastighetsmätaren.
är väll elstyrd mätare och inte wajer antar jag men vad har jag missat nu?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag TROR att den är i kopplad men får kolla det.

edit.alltså den som sticker ut ut en plastremsa som sitter på kåpan?
var mäter den?

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Kan hända att du har råkat pajja den, hände så för en kompis. Jag behöde aldrig koppla ur "plastlocket" över drivaxeln på vänster sida för att få lös drivaxeln. lossade bara locket och tog lös det, men kopplade aldrig ur den. Dock kanske det ser annorlunda ut på xp, gjorde på min gamla enduro från -03.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Kan hända att du har råkat pajja den, hände så för en kompis. Jag behöde aldrig koppla ur "plastlocket" över drivaxeln på vänster sida för att få lös drivaxeln. lossade bara locket och tog lös det, men kopplade aldrig ur den. Dock kanske det ser annorlunda ut på xp, gjorde på min gamla enduro från -03.
kan inte gämföra en xp mot en annan maskin med att byta matta! mycket krångligare att byta på en sån! tyckte jag..

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Som BowmorE skrev det sitter en plasthylsa med magneter i i mitten på nedre drevet/axeln kolla så den sitter där.

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Paj hastighetsmätare är trots allt ett av de klassiska xp-felen. Kanske hela mätaren är rökt, en ren slump att det blev när du hade isär och bytte matta? (nää..långsökt kanske?)

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Paj hastighetsmätare är trots allt ett av de klassiska xp-felen. Kanske hela mätaren är rökt, en ren slump att det blev när du hade isär och bytte matta? (nää..långsökt kanske?)
Har tydligen hänt många doo-talkers att den lagt av just efter drivaxel/mattbyte..