skicka motor, pris??

oGy

Välkänd medlem
23 aug 2009
186
0
6
Östersund
hej!

Någon som har ett hum om hur mkt de kostar att skicka en f7 motor med bussgods ca 40 mil?
Vet inte hur mkt motorn väger eller hur dom nu tar betalt så ja kan inte fråga på bussgods heller.
Men de lär ju finnas nn här på forumet som skickat antar jag

Mvh//oGy
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Svårt att svara på när du inte vet vikten, men någon här på forumet kanske vet vikten, då är det bara kika här
http://bussgods.se/

Till frågan då, känner du nån där kan man få avsevärt billigare. När jag brukar skicka med bussgods så stämmer aldrig tabellen på deras sida, är som helt "oberoende" priser. Med posten vet man ju som alltid på ett ungefär vad det kostar.

(Alltså man måste ju få skämta lite! Klart jag vet att bussgods inte är en såkallad "konkurerande sida")
 
Last edited:

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
App app! Inte länka till andra sidor!!

Haha! Jag skämtade där, förlåt, kunde bara inte låta bli :(

Till frågan då, känner du nån där kan man få avsevärt billigare. När jag brukar skicka med bussgods så stämmer aldrig tabellen på deras sida, är som helt "oberoende" priser. Med posten vet man ju som alltid på ett ungefär vad det kostar.
Den erfarenhet (Mest via jobbet) jag har av Bussgods, är att priset man får stämmer exakt.

Vart ifrån ska motorn skickas ?
Och vart ska den ?
Det är ju avsändningstationen som sätter priset. Och man betalar ju (som privatperson) vad frakten kostar när man skickar godset. Med undantag om det är efterkrav. För då är det ju mottagaren som betalar när man hämtar ut paketet.

Så det ska ju inte behöva bli någon överraskning, för tycker man att det är för dyrt, så skickar man det med någon annan (Posten, Schenker, DHL mm.)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.132
963
113
Stora Blåsjön
Det pris man tar fram på bussgods hemsida stämmer exakt om du skriver ut fraktsedeln och tar med till bussgods och skickar. Däremot kan man få ett annat pris om man har med sig grejen man vill skicka och frågar över disk, antingen högre eller lägre.
 

oGy

Välkänd medlem
23 aug 2009
186
0
6
Östersund
Motorn ska skickas från gagnef till östersund på efterkrav.
Men brukar inte bussgods vara billagare än posten osv?
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Motorn ska skickas från gagnef till östersund på efterkrav.
Men brukar inte bussgods vara billagare än posten osv?
Låt oss säga att din sändning väger högst 40 kg och är paketerad i kartong. Då slipper du garanterat tillägget för skrymmande gods.
Själva frakten skulle då kosta 319:-
Men då du skriver att det är efterkrav så tillkommer en avgift för detta.
50:- verkar det vara.

Så detta paket på max 40 kg skulle vad jag kan förstå kosta
379:- Att skicka efterkrav från Gagnef till Ö-sund
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Låt oss säga att din sändning väger högst 40 kg och är paketerad i kartong. Då slipper du garanterat tillägget för skrymmande gods.
Själva frakten skulle då kosta 319:-
Men då du skriver att det är efterkrav så tillkommer en avgift för detta.
50:- verkar det vara.

Så detta paket på max 40 kg skulle vad jag kan förstå kosta
379:- Att skicka efterkrav från Gagnef till Ö-sund

369:- ?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Låt oss säga att din sändning väger högst 40 kg och är paketerad i kartong. Då slipper du garanterat tillägget för skrymmande gods.
Själva frakten skulle då kosta 319:-
Men då du skriver att det är efterkrav så tillkommer en avgift för detta.
50:- verkar det vara.

Så detta paket på max 40 kg skulle vad jag kan förstå kosta
379:- Att skicka efterkrav från Gagnef till Ö-sund
dom motorer som jag har skickat och fått har vägt ~70kg, dock har dom varit kompletta med avgassystem, variator och dylikt
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
När jag skickat mot efterkrav så har värdet på varan jag skickat spelat roll på hur mycket det kostade.