skicka motor, pris??

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Skulle skicka en cykel för 9tusen, har för mig frakten gick på över 1500.
Kan inte stämma.. jag skickade 4st fälgar med däck till min bmw o de är stora + värdet 11k jag betalade 550 i frakt med bussgods.. 1500 för en cykel?? känn dig blåst
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Kan inte stämma.. jag skickade 4st fälgar med däck till min bmw o de är stora + värdet 11k jag betalade 550 i frakt med bussgods.. 1500 för en cykel?? känn dig blåst
säger då det samma, har skickat grejer för 14k och det har kostat mig 700kr ner till en håla i jämtland
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Kan inte stämma.. jag skickade 4st fälgar med däck till min bmw o de är stora + värdet 11k jag betalade 550 i frakt med bussgods.. 1500 för en cykel?? känn dig blåst
Ingen fara eftersom att jag inte betalade frakten :)
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Samma motor.

Samma sträcka.

Två olika start punkter.

Två olika priser.

Från järpen till norrbotten = 450kr inkl efterkrav.

Från Arjeplog till Jämtland = 1379 varav efterkravs avgift på c:a 500kr!
Tycker det verkar lite dyrt (från AP) ! :confused:

Enligt prislistan från Bussgods (Norrbotten) kostar frakten (40kg) 319:-
Sedan tillkommer en Efterkravsavgift baserat på vad varan är värd
Om motorn är värd 3001-10 000:- är denna avgift 138:-
över 10 000:- är avgiften 406:-
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Ursäkta kanske inte hör till tråden men vill nämna en sak,

kan bra nämna att jag köpte en motor på blocket, enligt han som sålde den så hadde den gått MAX 300mil och var som ny,kollade på den när jag fick den,snyggt inslagen och allt de där,såg skit seriöst ut,kollade in i grenröret å vad får man se,jo 3 feting repor på ena kolven,drog av cylindrarna å kollade,FAAAN tänkte ja puckot har sålt en skuren motor till mig,jaha skickar väl tillbaka den då,tror ni han svarade på telefon? nope,mail? nope å där stod man,betalade 16000för den å det första man får göra är att köpa nya kolvar å fixa cylindrarna,han som jag köpte motorn av hörde av sig på mail några dagar senare å sa att han skulle kompensera mig för han ville inte lura mig,skööönt trodde jag,sen hörde jag inget mer ifrån honom,det var i sommras,kuuuuuul

så ett tipps,ta ALL info om säljaren innan han skickar den så du inte blir lurad du också!!

han bor i Backe,vet inte om han finns på detta forum men läser han detta så kan han ju höra av sig.........