Har du startat upp maskinen för denna säsong?

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Körde ca 500 meter med nyskotern i lördags och kanske 1 km med ski-doo olympiq :) vi hade 15cm kallsnö, men backen var varm och vädret blev varmt så nu är allt i princip borta :S

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Till sambons stora förskräckelse så förstördes delar av gräsmattan då jag inte kunde hålla igen på gasen då skotern fick sin första snöupplevelse!!!

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
har väl kört 1 km med vectorn, ca 1 meter med mountain maxen och minst 3km med srven innan jag nu ska bygga om den

Last edited:

joakim_lundberg

Aktiv medlem
2 feb 2007
70
0
6
kalix
igår blev det väll en sådära 400 meter efter att den kom tillbaka från servicen
svårt att hålla till bax tummen måste man erkänna :)

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Jajemän, blev en runda på åkern på barmark för att se att allt fortfarande fungerar.
Polarfisen har varit igång den också men den orkade inte köras för egen maskin med dålig rem och kass variator. Mattan tvärstannade och remmen blårykte när jag släppte ner den på fullgas :argh:

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16

3 skruvar i foten, som jag inte får stödja mig på och en skoter i delar.
Vill oxå starta min pärla.:argh::argh::argh::argh:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Chansade att fara och köra idag på fredag den 13e. Tror ni skotern gick bra ? Ööö näe, den bååa och dog så fort man rörde gasen och gick på en cylinder av och till :S

Fyllde upp med bensin men funkade inte. Som tur var så var de bara stiften som var dåliga så när ja bytt spann den som en kisse ska ;)

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
Stod och drog ett bra tag sen så tog ja lös tändstiften och gav han 1 sup drog lite sen blåste ja me kompressor i tanken men han startade inte...
Sen så kommer ja på att jag hade kopplat ur kabeln till DESSen, kopplade i kabeln och den startade direkt :argh:

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Var i nästan exakt samma situation som dig förra året temper, två skruvar och en märla i fotleden+gips i 8 veckor. Slutade med att jag inte kunde hålla mig och körde med en plastpåse på gipset. Hoppas det kommer gå bra för dig.

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Har haft igång den flera gånger i somras, premiärturen tog jag för 2-3 veckor sen runt kvarteret när första snön kom :D

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Tagit fram den från bodan och in i garaget men inte startat ännu, skulle göra det men märkte att jag lämnade visst på bränslepumpen då jag ställde undan den :eek: så batteriet var dött, står på laddning nu så får hoppas på att det funkar imorron.

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
Var i nästan exakt samma situation som dig förra året temper, två skruvar och en märla i fotleden+gips i 8 veckor. Slutade med att jag inte kunde hålla mig och körde med en plastpåse på gipset. Hoppas det kommer gå bra för dig.
Ska in på röntgen i veckan och få domen.
Så förmodligen behöver jag ingen plast påse på foten när jag ska ut och köra.:D
Hur har det gått för dig med rörligheten i foten???
Är lite orolig med tanke på att skadan sitter i fotleden.