bästa mattan?

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
vilken är den bästa mattan till m-serie arctic-cat ?

behöver en ny matta den suger den ja har nu :bawling:

nån som vet?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Låter som att du letar efter orgina mattor till olika M modeller (så är säkert inte fallet, men det är så du fortmulerar dig)

Då skulle jag nog säga att 2009ans matta är jävligt bra (Vet inget om 2010ans), men 2009an har iallafall har vinklade kammar för att samla all snö i mitten av mattan.

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Låter som att du letar efter orgina mattor till olika M modeller (så är säkert inte fallet, men det är så du fortmulerar dig)

Då skulle jag nog säga att 2009ans matta är jävligt bra (Vet inget om 2010ans), men 2009an har iallafall har vinklade kammar för att samla all snö i mitten av mattan.

nja en matta som greppar bra på led och lös snö .
den som sitter nu på min 05 är ju helt värdelös alla kammar är bakåt böjda.. en ski-doo elan har bättre fäste..

å dem sitter ju varannan kam så sjuk gjort.. kanske funkar bra i djup snö.. NY!!
men inte beg

söker efter en killer matta som ger bra fäste..

brosan har en assult 2010.. så ska en matta se ut.. feta kammar:rock:

nån som vet.. ska beställa från USA mkt billigare
nån som ska ha en också?

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
en killer matta på en m5 låter kanon.

Hur gammal är du föressten?=S
ja verkar ju inte som det är nån som vet nå:hmmmm2:

jag är 13år gammal

lugn grappen det kmr en 800 eller 1000 motor i vinter som ska snöras
i den:evil:

å är inte så sugen på en org skit matta ska vara värsting

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
kapa av sista 10 mm på kammarna , då slipper du dom mjuka bakåtböjda kammarna som bara är bra i en viss sorts pudersnö men helt värdelös då de är hårdare, en jag känner kapade sin på M7 och de vart rikigt bra , fästet på led blir ju helt överlägset då kammen både blir rak och hård , kostar ju inte så mkt heller ...

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
dieselknugen:
Om du har vänner som du åker med nu så har du inte lika många efter första turen med vänd matta, tro mig...
Kompisen vände mattan på sin M7:a och det är helt omöjligt att åka bakom. Snöstorm, måste ha 30-40m lucka...
30-40m lucka? Det måste sitta dropbrackets på den skotern :aetsch:

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
har också funderat på kapa kammarna.. får bli en nöd raket tills vidare ..
blir nog en 57mm matta sen ska ändå sätta ner en m1000 eller 800 motor i den:rock:

är ju som å köra spark nu haha

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
dieselknugen:
Om du har vänner som du åker med nu så har du inte lika många efter första turen med vänd matta, tro mig...
Kompisen vände mattan på sin M7:a och det är helt omöjligt att åka bakom. Snöstorm, måste ha 30-40m lucka...
ja men man kmr ju alltid först då haha om man är det från början=)

Oskar

Välkänd medlem
20 sept 2005
170
1
6
49
Karlstad
www.boondocker.se
30-40m lucka? Det måste sitta dropbrackets på den skotern :aetsch:

Nja.. 30-40m kanske var att ta i men... :hello:
Snöröken är ju en sak men kolla in is/snöbitarna över röken. Det är dom som gör ont när dom träffar...

Finns en film på det också men får inte till någon länk tyvärr, datorn och jag kommer inte överens riktigt. Men ni som har Facebook kan gå in och kolla på filmsnutten nere på vänstersidan [M7 Roostertail]
http://www.facebook.com/group.php?gid=5003474943

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Jo, om man kikar på bilden så står den rakt bakåt, så där vart snösprutet på min MC när jag vände på mattan (challenger)
¨

det är ju därför man har rotations riktning på mattan..
för snön åker ju in i boggin hela tiden å kyler slides har ja för mig å när man vänder då far ju allt bakåt istället---

nå väl ja kapa min kammar blev då mkt bättre nu iallafall
får vara så tills man hittar nån matta:beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
¨

det är ju därför man har rotations riktning på mattan..
för snön åker ju in i boggin hela tiden å kyler slides har ja för mig å när man vänder då far ju allt bakåt istället---

nå väl ja kapa min kammar blev då mkt bättre nu iallafall
får vara så tills man hittar nån matta:beer:
Du kanske inte vet om att Attack 20 har 2 rotationsriktningar??
Hillclimb & Deepsnow