Bara två boggiehjul på snopro!?

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Har nyss köpt en snopro 440 06 och sett att det bara sitter 2 stycken boggihjul på den. En kompis har en likadan men han har även 4 st små. Kan det ha något att göra med att min varit en tävlingsmaskin???
Bör man sätta dit några små boggiehjul eller räcker det med de 2 stora där bak?:hmmmm2:

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Har nyss köpt en snopro 440 06 och sett att det bara sitter 2 stycken boggihjul på den. En kompis har en likadan men han har även 4 st små. Kan det ha något att göra med att min varit en tävlingsmaskin???
Bör man sätta dit några små boggiehjul eller räcker det med de 2 stora där bak?:hmmmm2:

hans är lika mycket en tävlingsmaskin som din är...finns INGA 440 som inte är de...vissa har iofs inte gått på bana PGA div. skador osv..men ALLA är racemaskiner och är byggde för bana.
vad som har hänt är att din polare har eller någon annan har satt dit extrahjul.detta är för att spara slides. den äter lite extra slides.men eftersom att man inte behöver spänna mattan överdrivet hårt på dessa PGA NON-slip så tkr ja de är överkurs=)

sen om du är ute efter en crosshuv så vet ja av en som säljer en billigt;)

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag monterade nyss dit 4 xtra hjul på min 07:a , där det mittersta hjulparet ska sitta sitter dämparclickerjusteringstuben så jag strunta i det , jag skulle aldrig fundera på att köra utan hjul ....