Förlängning av Viper (sxr, srx, v-max, osv)

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Jag skall förlänga min Pro-action boggie från att ta 307 till 365 matta.

Är det någon vänlig själ här som har gjort detta och kan dela med sig av lite mått. Hur långt skall man flytta axelhålet? Bakkant på originalhålet till framkant på det nya är mest intressant.

Tacksam för svar!
Mvh Linus

Last edited:

vwbubbla61

Aktiv medlem
16 nov 2008
72
0
6
Tjena snurre, jag håller på med exakt samma förlängning som du, har köpt en massa delar har tom dubbel uppsättning av förlängning. Från första början skulle jag bara förlänga orginal boggien med skenor men idag får jag en mountain boggie istället.
Dom uppgifter jag har fått skall du bara flytta mitten fästet och bakre fästet. Bara rakt ner inget bakåt, Detta om du har dom långa förlängningskenorna som är 11" då är det 50-60mm på bakre och en 25-30mm på mittenfästet.

Just det måttet du söker på skenan vet jag inte tyvärr

venture_ama

Aktiv medlem
7 apr 2008
60
0
6
Jokkmokk
Hej har förlängt från 365 till 384 på samma sätt tog då 384-365=19 delat med 2=9,5 men jag flyttade alltså bakaxeln från mitten av hålet 9 cm bakåt. Du bör alltså flytta ca 29 cm OBS! det är c/c mått på hålen.

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Jo har funderat på något liknande. Men eftersom mattan inte ligger "platt" om man säger så utan går upp runt boggien så borde det ju falla bort någon cm tycker jag.
Men det är ju inte frågan om millimetrar hit eller dit, justeringshålen är ju rätt långa så det finns ju ganska mycket att spela på.

vwbubbla61

Aktiv medlem
16 nov 2008
72
0
6
Annars har jag ett par förlängningskenor Helt nya om du är intresserad...307-365 förlängning.

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jo har funderat på något liknande. Men eftersom mattan inte ligger "platt" om man säger så utan går upp runt boggien så borde det ju falla bort någon cm tycker jag.
Men det är ju inte frågan om millimetrar hit eller dit, justeringshålen är ju rätt långa så det finns ju ganska mycket att spela på.
du tänker helt rätt, MEN dom centimetrarna som du tycker ska falla bort är ju redan borta...jag menar: din 307 matta går ju runt samma hjul som din 365-matta kommer att göra! (förutsatt att du inte byter hjul till annan diameter)