Holtzman Atacc

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Hej har någon testat Holtzman atacc ?
Jag funderar själv på att köpa det om det fungerar bra?!?
Jag har kört med Holtzman Tempa flow och det funkar bra. Enda skillnaden är att på Ataccen är det lite mer att montera eftersom den justerar för höjd automatiskt också.

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Rätta mig om jag har fel, men det som diskuteras är ett sånt där "munstycke" som i princip konverterar din förgasarskoter till en fake-EFI? Eller är jag helt ute och cyklar nu..?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Rätta mig om jag har fel, men det som diskuteras är ett sånt där "munstycke" som i princip konverterar din förgasarskoter till en fake-EFI? Eller är jag helt ute och cyklar nu..?

njae.... lr mjaa den gör en förgasarskoter i princip automatisk..den justerar jaaa bränslet efter temp/höjd osv som EFI och SDI och alla div. insprutningar gör..men den gör inte förgasarn till nån Insprutare=)..den justerar endast soppan efter hur de ska vara;)

och kan tillägga att i princip alla jag vet som kört med de har vart riktigt nöjd..kör själv med dial a jet och de funkar riktigt bra..men de är ju inte automatiskt.utan de är mer manuella inställningar.men de underlättar så nå djääävulskt:)

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Holtzman grejorna justerar lufttrycket/vakumet i flottörhusen så att vid tex. varmt el. på hög höjd får du mindre tryck / vakum i flottörhusen dvs. mindre tryck på bränslet. och den går snålare. Ungefär som BRP:s DPM system .

Last edited:

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
njae.... lr mjaa den gör en förgasarskoter i princip automatisk..den justerar jaaa bränslet efter temp/höjd osv som EFI och SDI och alla div. insprutningar gör..men den gör inte förgasarn till nån Insprutare=)..den justerar endast soppan efter hur de ska vara;)

och kan tillägga att i princip alla jag vet som kört med de har vart riktigt nöjd..kör själv med dial a jet och de funkar riktigt bra..men de är ju inte automatiskt.utan de är mer manuella inställningar.men de underlättar så nå djääävulskt:)
Ungefär som att den automatiskt byter bestyckning alltså?

ANTHÅÅN

Välkänd medlem
31 jan 2011
244
0
16
Örträsk
Ursäkta för att väcker liv i det här forumet igen, men jag måste bara få fråga: Vars kan man få tag i dessa? Finns som bara att få tag från USA eller finns dom att få tag här i Sverige hos någon försäljare?