kolla så att de inte finns några sprickor i bulken , utgå ifrån att viktamrsbussningarna är slut , byt dom , kolla även motorkudden på magnetsidan så den inte spruckit å motorn hänger ner , kontrollera momentstopparna så att dom är justerade rätt och motorn håller sig rak , dämparna behöver kanske ny olja , plocka bort momentstoppen i boogin , ...
som 1a motoråtgärd skulle jag stoppa ett 300 mikunimunstycke i soppslangen
kolla så att de inte finns några sprickor i bulken , utgå ifrån att viktamrsbussningarna är slut , byt dom , kolla även motorkudden på magnetsidan så den inte spruckit å motorn hänger ner , kontrollera momentstopparna så att dom är justerade rätt och motorn håller sig rak , dämparna behöver kanske ny olja , plocka bort momentstoppen i boogin , ...
som 1a motoråtgärd skulle jag stoppa ett 300 mikunimunstycke i soppslangen
så på min 04a så behöver jag inte oroa mig för dom där bustningarna? de e bara tuta å köra förutom allt annat då förståsspå o4 och framåt är vikterna av fixedpin typ och bussningarna slits inte ut ,
moment stopparna sitter vid drivaxel och den andra på framsidan av magnetkåpan , skruva ut dom så dom precis vill börja flytta motorn i bussningarna och lås dom , ofta ligger dom en bit ifrån motorn då folk bara kört och fyller ingen funktion ...
ett munstycke i slangen är ett känt knep att bestycka ner den lite , fungerar bra å ger en rappare motor med några hk till ..
på o4 och framåt är vikterna av fixedpin typ och bussningarna slits inte ut ,
moment stopparna sitter vid drivaxel och den andra på framsidan av magnetkåpan , skruva ut dom så dom precis vill börja flytta motorn i bussningarna och lås dom , ofta ligger dom en bit ifrån motorn då folk bara kört och fyller ingen funktion ...
ett munstycke i slangen är ett känt knep att bestycka ner den lite , fungerar bra å ger en rappare motor med några hk till ..
Du måste inte ta ut motorn för att byta tändkil eller sätta ett munstycke i soppa slangen.
För att byta tändkil så måste du ta lös slutburken, magnapulen, svänghjulet.
För att sätta in munstycket så klipper du av soppa slangen och stoppar in den i slangen och sen nyper åt med slangklammer.