Hjälp med SRX 600 ( 99'a )

veidecchosen

Ny medlem
14 nov 2009
4
0
1
Tja allihopa!

Nu är de så att skotern min har sköre.

Behöver köpa ny cylinder, kolv och topp.
Är inte den mest erfarne mekaren och har heller ingen aning om var ja ska köpa de grejjer jag behöver.

I alla fall, skulle vara schysst om nån/några kunde lägga upp nåra länkar till bra sidor där man kan köpa orginal delar till srx 600 samt länkar till sidor som säljer andra sorters delar som passar till srx'n .

Förklara gärna för och nackdelar med orginal cylindern motför det förslag ni kan ha i stället.

Tack på förhand // Joel
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Finns inget annat än original när det gäller cylinder och topp. Mitt råd är att ha kolll på bl*cket efter bättre beggat. Alternativt att laga/omnickasila om det inte är allt för skadat. Ebay kan du också hitta vad du söker för rimligt pris
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Ska du ha originaldelar så är det din yamaha åf som gäller. Men kan med säkerhet säga att det är svindyrt, som exempel kostar en ny viper cylinder 11000:-
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
32
Arjeplog
Finns inget annat än original när det gäller cylinder och topp. Mitt råd är att ha kolll på bl*cket efter bättre beggat. Alternativt att laga/omnickasila om det inte är allt för skadat. Ebay kan du också hitta vad du söker för rimligt pris
I beg to differ. Iaf rörande topp, finns det ju mkt fina eftermarknadsversioner. Tyvärr kommer jag inte ihåg länken då den finns sparad på andra datorn, men editerar in den senare.
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
I beg to differ. Iaf rörande topp, finns det ju mkt fina eftermarknadsversioner. Tyvärr kommer jag inte ihåg länken då den finns sparad på andra datorn, men editerar in den senare.
Ja toppar finns men med tanke på att han söker en topp så vill han nog ha org. blir nog inte billigare att köpa tre eftermarknadstoppar när han endast behöver en
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
32
Arjeplog
Ja toppar finns men med tanke på att han söker en topp så vill han nog ha org. blir nog inte billigare att köpa tre eftermarknadstoppar när han endast behöver en
Nu får man skämmas för att man inte läste första inlägget ordentligt =) Självklart har du rätt i det.