Mitt första snöskoter köp

14 nov 2009
12
0
1
Tjena.
Jag är relativt ny inom skoter området och har bara åkt på min farsas skoter(ski-doo GTX) och har nu tänkt skaffa mig en egen skoter till nästa vinter och gör därför lite research så ja inte köper en skoter som är helt fel för mig. hade tänkt mig en nybörjar skoter som är gjord för aggresivare körning(hoppa och åtminstone hyfsad fart(100km/h typ)), så varför inte gå till en sida där det finns folk som kan sin sak:)

Förslag om skoter och information uppskattas mycket!

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Sv: Mitt första snöskoter köpet

Att hoppa i hundra kanske är lite ``overkill´´. Du kan ju lämna lite mer uppgifter för som med nästan allt annat är det priset som styr.

Vilken budget har du?

14 nov 2009
12
0
1
Jag är inte riktigt säker på budgeten, har en moped som ska säljas till våren och så kommer väll lite pengar rulla in såsom tiden går, men maxpriset är 30 000 kr. Kanske ska nämna att jag inte tänker köpa en sprillans ny utan det blir en begagnad.

Farsan min har husvagn i hamra så det är därför ja vill att den ska kunna åka lite snabbt, för att hänga med på fjäll osånt.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nästa vinter, alltså?
Då bör dom tidiga Rev'arna vara nere i 30. Se bara till att du förstår vad motortypen behöver för underhåll innan du köper. Gäller även Enduron.

14 nov 2009
12
0
1
Har kollat lite på blocket och tycker ski doo mxz och lynx rave ser intressanta ut, är det nå bra förslag på en sån skoter jag postar om eller är de helt fel skotrar? Undrar också hur det kommer sig att det finns så mycket ski doo mxz på blocket, är dom dåligt gjorda eller är det bara att dom är så bra att många väljer att köpa dom? nån som vet?

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Har kollat lite på blocket och tycker ski doo mxz och lynx rave ser intressanta ut, är det nå bra förslag på en sån skoter jag postar om eller är de helt fel skotrar? Undrar också hur det kommer sig att det finns så mycket ski doo mxz på blocket, är dom dåligt gjorda eller är det bara att dom är så bra att många väljer att köpa dom? nån som vet?
MXZ är sålda i många chassietyper under många år i ENORMA antal. Gissar att det är svaret...

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Arcric cat zr 600, 700, 800 är ju också ett alternativ se bara till att det är en -00 eller uppåt.

14 nov 2009
12
0
1
Okej mycket fina skotrar utav alla förslagen blir svårt att välja:p men har som sagt ungefär ett år på mig så det finns tid att fundera:)

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Varför inte kika efter en Yamaha SXR 600? Tror du skulle bli grymt nöjd med en sån, och då har du dessutom en trippel ;)