Tungdrivet med dubb?

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Tjena! Köpte en rev 600sdi i våras med en 32mm matta med dubb. Det är riktig dubb och ingen kamdubb.

Det jag funderar på är om det blir mycket mer tungdrivet för motor tack vare den mer roterande massa? Märkbar skillnad i rapphet?

Kan en 32mm matta med dubb på så sett motsvara typ en 44mm matta i hur tungdrivet det är för motorn?

Vad har ni för erfarenheter från att köra dubbat och odubbat?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
skillnaden i prestanda är överlägsen med dubb , den ökade massan är inget man märker tvärt om , de som påverkar hur tungt de går är kammhöjden och inte vikten , med högre kamhöjd tappar man direkt fart men inte med dubb , jag kapade kammarna 10 mm på min nya f7 -03 och dubbade den och den ökade nästan 10 km/rakt av i toppfart trots högre mattvikt , min kompis mach Z gick lika fort odubbad som med 144 dubb ...
 

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
skillnaden i prestanda är överlägsen med dubb , den ökade massan är inget man märker tvärt om , de som påverkar hur tungt de går är kammhöjden och inte vikten , med högre kamhöjd tappar man direkt fart men inte med dubb , jag kapade kammarna 10 mm på min nya f7 -03 och dubbade den och den ökade nästan 10 km/rakt av i toppfart trots högre mattvikt , min kompis mach Z gick lika fort odubbad som med 144 dubb ...
Tackar för att du bidrog med din erfarenheter! Hoppas fler gör det!

Det ska bli kul att testa köra dubbat!

Mvh
 

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
Satt dubb på mach1 och vips så hadde man bromsar på skotern....Sen så blir det lite lättare att komma iväg också från 0 = rätt billigt trim
 

svartakatten

Välkänd medlem
27 sept 2004
257
1
18
Luleå
Du lär inte ångra dubbningen. En gång dubbat alltid dubbat.
De icke troende kan kolla in denna film: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=-HJH4o8vAO8&feature=related[/ame]