Polaris Indy bygge"""

invalid

Medlem
14 nov 2009
26
0
1
norrbotten
Tjena på er, nu är vinter på väg in så fick jag för mig att fixa en skoter som blev stilla stående efter att motorn havererade. Det är min första skoter på 340cc som bjöd på 36hk :rock: Den var lätt och tog lite bränsle de kunde man förstå, fast den ändå hade dubbla förgasare. Den gick väl ungefär 70km/h+ om man hade tur, men efter att ha kört ungefär 1 år så planade min farsa den och då gick den närmare 85-90km/h de är inte mycket men trevligt för någon som var ny börjare på köra skoter :rolleyes:
sen efter att den skurde så tog jag bort motorn bara och sen blev de inget av den. Den blev alltså stilla stående nåt år. :bawling:

men nu när jag kom på en ruskigt rolig ide, vi hade en Ockelbo 600 som hade pajat i boggin vette vafan, och jag viste att motorn funkade på den så jag tog lös den drog in den i garaget och började pussla in den i polaris ramen :D så nu börjar jag närma mig mitt mål och kan behöva lite hjälp, (hoppas på att någon av er kan hjälp mig sen när de behövs)

nå nu ska jag visa er några bilder jag tog :)

så här såg den ut typ då jag köpte den

och sen så motorn som inte höl, de var ju bara cylindern som gick söndör vete hur de gick:hmmmm: men den sprack och gick i 3 bitar :eviltongue:

och så här ser de ut under huven :eek: inte de vackraste men den funkar, de roliga är ju att de har varit 1 förgasare från början :afraid: men nu är de 2 :cool: få se nu bara hur de blir med munstycken sen för jag har ingen anning på va de ska va nu (otroligt hur ljus motorn ser ut på bilden och hur rostig den är :eek:)

de va de för dena gång mer kommer snart :ciao: Ha De Gött!!

invalid

Medlem
14 nov 2009
26
0
1
norrbotten
stoppa i nå värre på en gång;)
haha kanske senare :D har ju en rotax 670 som är portad, uppborrad, planad, 50mm fögen, mm men de få bli en annan gång, för jag är så himla intresserad på att se hur fort jag kan få denna motor att gå, efter allt trimande jag funderat på att göra :argh:

svampen

Välkänd medlem
14 nov 2007
132
0
6
östersund/lit
haha kanske senare :D har ju en rotax 670 som är portad, uppborrad, planad, 50mm fögen, mm men de få bli en annan gång, för jag är så himla intresserad på att se hur fort jag kan få denna motor att gå, efter allt trimande jag funderat på att göra :argh:
okok låter bra de :)

invalid

Medlem
14 nov 2009
26
0
1
norrbotten
nå nu så ska jag visa er lite mer bilder på vad jag har gjort :p

jag drog av dynan och tanken för att kåla lite här och där att de inte finns sprickor eller nåt som är löst

Jag hittade nämligen några pop nitar som var lösa och dom bytte jag givetvis :bootyshake: dom var lösa på båda sidorna :eek:
(du som har en indy eller alla kan ju kålla att dom inte är lösa för säkerhets skull)

byggde en lite höjjare till boggin för att den var så ruskigt låg :mad:
nu hoppas jag bara på att de håller :eek:

oj vart tog lampan och rutan vägen :hmmmm2: äh jag tog bort dom för att rutan var så trasig hade sprickor överallt troligen vanligt på den här modellen och att det blir så fult med bara lampan där :eviltongue: sätter en annan lampa senare dit :)

nå de va de för denna gång :eek:

mer kommer snart igen :cool:

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Fangas: han flyttade antagligen ner bakre bogi fästet, om du kollar på bilden så ser du att han satt en plåt med ett hål i, som sitter nedanför bakre fästet, kollar du på bilden så förstår du vad jag menar

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Egentligen så höjer man ju inte boggien, du höjer skotern bak men du flyttar ner boggien:)