Nya Nytro delar på blocket??

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå
Ser att det är en som säljer 08 nytro i delar på blocket. Skotrarna är nya och har aldrig varit ihopskruvade. Någon som har köpt något som vet om det är en seriös säljare?? Priserna ser ju bra ut! Någon som vet eller hört? Vill bara understryka att jag inte misstror säljaren men vill bara höra av andras erfarenheter

Mvh hasse

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå
kanske jag skulle ha formulerat mig annorlunda, mera försiktig. Har ju inte varit i kontakt med säljaren än. Men tyvärr är det så lätt att bli lurad när man inte handlar på plats..

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Vad är det som är så konstigt med att sälja nya delar?? Jag gör då det nästan hela tiden. Alla skidor jag sålt har varit nya tex. Det kan ju faktiskt hända att man sitter på bra kontaktnät och kan komma över saker ibland. Inget ovanligt iaf.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Han köpte skotrarna från Belgien (är väl där yamaha har sitt central lager?!)
Impoterade dom till sverige utan motorer för de gick direkt till fabrikräcrar.

Skotrarna står som synes fortfarande i burarna.

Han hade kontaktat mig, men nu sålt vidare skotrarna. Till Hanna (lr va hon hette) och ett företag.

YamahaSXviper

Medlem
29 nov 2009
6
0
1
Sveg
Det stod i tidningen. Sen känner jag han som har lastbilen som åkte och hämtade skotrarna och ställde av dom på polisstation i sveg. Sen säljer dom chassiet, inte motorn.Dom har inte grejerna för att få igång motorerna, Dom ville byta chassiet mot en komplett nytro motor.:) Sen har jag hört att dom stals ut en Abrislastbil. Men Tidning och polis kanske Dillar vem vet..

Last edited:

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jaadu, det var en uppbackning som hette duga det! :bigsmile:

(Ni som har köpt delar från den där skurken, kom ihåg att "god tro" är avskaffat...)

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Nog för att folk ska låta bli att spekulera/skvallra, men sätter man ut en sån där annons så är det nog bra att vara mycket tydlig med att man har kvitton/papper på allt.

(Pga att "snöskotrar från Holland" givetvis kan låta lite fuffens.)

freedee

Välkänd medlem
26 okt 2009
178
0
6
HärligaHärjedalen
Nog för att folk ska låta bli att spekulera/skvallra, men sätter man ut en sån där annons så är det nog bra att vara mycket tydlig med att man har kvitton/papper på allt.

(Pga att "snöskotrar från Holland" givetvis kan låta lite fuffens.)
Men kan man vara mer tydlig än att ha en serrös firma med hemsida och då dom även hade kvitton osv.. hade väl vart en anna grej om dom sålt privat,här går dom ju ut med ursprunget på skotrarna etc

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Men kan man vara mer tydlig än att ha en serrös firma med hemsida och då dom även hade kvitton osv.. hade väl vart en anna grej om dom sålt privat,här går dom ju ut med ursprunget på skotrarna etc
Jag tänkte på annonserna på Blocket, där hade det varit bra att vara övertydlig så kanske de hade sluppit att nån stolle ringde polisen.

Men visst, deras dokumentation borde väl ha räckt för polisen kan man kanske tycka...:hmmmm2: