44mm tycker då jag är de självklara valet till den körningen.
Men ska du ha 44mm matta måste du ha 8 kuggs non-slip. Men non-slip rekommenderas till alla Yamaha med Pro-Action boggie.
Går då hur fint som helst på kompisens Sxr 700 -01 som han kört i vintras med 44mm matta. Till i vinter sänker han ner boggien för att den ska gå bättre i snön. Kammarna har tagit i hans tunnel även fast det varit 32mm kammar.nog bör han väl höja boggin oxå då kammarna garanterat tar i bandtunneln annars....
nog bör han väl höja boggin oxå då kammarna garanterat tar i bandtunneln annars....
ja det är noslip som gäller, dock så går en 44 fritt utan mods på boggienivån, men du kan ju ta din pro-action å använda som ett sänke till mörtstugorna lr nåt å kränga i en zr lr edge boggie istället om du vll att skotern ska bete sig
ps
(BETE SIG är underskattat uttryck)
ds
ja får in en 44 iaf, å med 8t noslip går en 51:a åxxå injaa men nonslippen gör ju inte att mattan passar nå bättre precis
trodde de var trångt jag.... men kanske har fel vet att 44an går in på vipern iaf men srxen ser så smal ut i chassi om ni fattar va ja menar
Inte nosliphjulen i sig men mindre drivhjul = mer plats såklartjaa men nonslippen gör ju inte att mattan passar nå bättre precis
trodde de var trångt jag.... men kanske har fel vet att 44an går in på vipern iaf men srxen ser så smal ut i chassi om ni fattar va ja menar
Går då hur fint som helst på kompisens Sxr 700 -01 som han kört i vintras med 44mm matta. Till i vinter sänker han ner boggien för att den ska gå bättre i snön. Kammarna har tagit i hans tunnel även fast det varit 32mm kammar.
Du får in en 38mm matta när den är helt original. Men risken är stor att du måste ha mattan som en fiolsträng om du ska köra utan för leden och när det är skare så den greppar bra för att det kommer kugga.okej men kan jag sätta på en 38 med orginal sakerna som sitter på skotern och slipper jag höja den?
Visar inte så mycket fel. Min mätare och kompisen med 8 kuggs non-slip visar ganska lika. Diffar alltså inte så mycket.Om man byter till 8 kuggs non-slips, borde väl mätarn visa fel:hmmmm:
Någon som vet med hur mycket... ungefär..., Vill ju veta någorlunda vilken fart man håller, Tänkte även lite på mätarställningen.
Nu överdriver du väl ändå lite. Jag har kört många mil med proaction. vmax, srx samt viper och aldrig haft problem utan noslip. Visst har det rappat nångång men då har mattan varit ganska slapp. Numera åker jag med monoshock i en viper och jag kommer inte ihåg en enda gång den rappat trots att jag inte ens kollat mattspänningen på två vintrar. Men i år ska jag prova noslip mest pga jag måste ha 8kuggars drivhjul för mattan och de var beg. till rätt pris.Drivhjulen är inte så mkt mindre i diameter från 9-8 kugg. Mätaren på min visar inte så mkt fel iaf. Man MÅSTE ha non-slip på en Yamaha för annars rappar mattan hela tiden. De gjorde min vid halv gas tidigare.
Handlar ju helt och hållet om hur spänd mattan är. Jag garanterar att de går att köra utan att de kuggar om man spänner mattan tillräckligt.Drivhjulen är inte så mkt mindre i diameter från 9-8 kugg. Mätaren på min visar inte så mkt fel iaf. Man MÅSTE ha non-slip på en Yamaha för annars rappar mattan hela tiden. De gjorde min vid halv gas tidigare.