helt rätt helt rätt..IOFS. man KAN få effekt av öppna filter.men då är ju den att man ska ha nånting som trycker..OBSERVERA TRYCKEr ner luft till filtrena..alltså funkar inte bara med nå intag bakom rutan.utan de ska vara typ en huvscoop som typ bilar har som blir som en tratt som matar ner kalluft över filtrena..detta kan ge några hästar faktiskt med rätt bestyckning..du måste även då göra typ en bunke som filtrena är inuti som avskärmar från strålningsvärme samt att kalluften får vara ensam med filtrena och inge varmluft som kan komma med..
men detta är lite överkurs på en skoter tkr jag.. hade själv planer på öppna filter på IQn när ja satte 600 och pipor men ändrade mig när ja märkte hur jävla varmt de kan vara under en skoterhuv

....
så kör med burken de tkr ja
dock tror ja inte att du behöver göra nå extra hål i burken.motorn är väl inte trimmad eller dyligt antar ja? isf är de helt meningslöst enligt mig..
edit: kan även lägga till att NEJ du ska inte ställa in hur mkt luft... du ska ge motorn den mängd soppa som behövs för blandning med luften..du ska inte ställa om hur mkt luft den ska ha..då har du ju tappat helt å hållet vitsen med ett större flöde till motorn....