Slutburk?

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
lär finnas beggat(pipa) ?, men personligen tycker jag inte att det är värt med slutburk, såvida du inte vill få bullerskador :p

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Okej, jag tycker vi skippar att diskutera om han bör ha pipa+burk eller bara burk etc. Det är redan avhandlat i så många trådar :)

SLP är väl ett säkert kort, jag själv har en MBRP-burk till 700VES.
Bara haft igång motorn en kort stund, så jag kan inte säga så mycket, men det lät dovt och gött den lilla stund den gick.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Okej, jag tycker vi skippar att diskutera om han bör ha pipa+burk eller bara burk etc. Det är redan avhandlat i så många trådar :)

SLP är väl ett säkert kort, jag själv har en MBRP-burk till 700VES.
Bara haft igång motorn en kort stund, så jag kan inte säga så mycket, men det lät dovt och gött den lilla stund den gick.
Jag har kört med en MBRP på en Arctic Cat MC 800 å den lät bra mysigt på tomgång och låg varv men när man tryckte fullt så var det bäst att hålla för örona, den skriker förj*****t... Lär ju vara samma på alla märken så vida det är en raceburk gjord av MBRP.

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Man måste ju höra motorn jobba !! finns ju inge härligare än när det bara tokskriker på höga varv :nuts:
Om man nu vill reta på sig folk och bli döv själv och ev tappa effekt bara för att man tycker att det låter fränt så visst. Go for it.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Som Erib skriver, tror inte du kommer tycka det är så roligt i slutändan med tanke på alla negativa reaktioner du kommer få av den!
Lägg pengarna på något som är prestanda höjande istället.

SnowDevil

Välkänd medlem
26 feb 2008
352
0
16
Luleå/Överkalix
Skulle aldrig nånsin få för mej att stoppa en bullens korvburk som ljuddämpare på skotern vare sej de står mbrp, speedtech eller whatever på den.. För de första låter skotern inte vackert utan FÖRJÄVLIGT, dessutom tappar du 5-10 hk i effekt och dessutom betalar för det ?? Idiotiskt i mina ögon.
Om du nu prompt måste ha en burk så köp då en SLP så blir effekten ungefär +-0 samtidigt som du sparar ett par kilo vikt och får en skoter med något rappare ljud som ändå inte är för högt, skrikigt eller störande.
Personligen skulle jag satsa på en pipa med burk å grenrör, där får du både ljudet OCH effekten :)