Vart sitter begränsningen i sådana fall?
Det är ju samma cylindervolym, förgasare/spjällhus, borrning, slaglängd, ventiler, tändsystem etc i 2010 som i 2009 enligt BRP.
Vart sitter begränsningen i sådana fall?
Det är ju samma cylindervolym, förgasare/spjällhus, borrning, slaglängd, ventiler, tändsystem etc i 2010 som i 2009 enligt BRP.
edit: på alla 550 maskiner(rave 550, xp 550 & renegade 550) förutom x-trim står det 2 x WM-30... skumt... kan det vara så att x-trim e mer att åka med!?
Kanske så att de ansåg det behövdes på grund av den extra stora mattan? Tycker i alla fall att effekten borde vara minst lika som i de äldre 550f.
Edit: Enligt broschyren för 2010 sitter det 2 x WM-30 på den men samtidigt anges effekten där till 42 kW, älskar när det är olika uppgifter överallt. Sen är det väll inte helt omöjligt att det skiljer sig beroende på land etc.
Du gjorde helt rätt att ta 2010an! Betydligt billigare att trimma 3kw än att banta en skoter 30kg! Sen tror jag inte att du behöver lägga ut några slantar på trim heller... den lär nog ändå kännas rappare än 09an. Kan det inte bara vara en försäkringsdetalj att det står 39kw på 10an eftersom hela skoter är lättare? För att hamna på lägre hk/kg ratio och därmed få billigare försäkring.