Gick det att ta sig upp på fjället? Snödjup där uppe?
Vi körde uppe på Önrun, där var det ca 3 dm, inget problem att köra, bara hur kul som helst! Blir troligen repris till helgen igen Jag vet inte hur mycket snö det kommit, tyvärr är det både regn och snö som fallit från himlen. Men nu ska det bli kallare :eyebrows:Någon som vet hur mycket snö det kom idag? Skulle snöa 2dm enligt yr.no Lips: Gick det att ta sig upp på fjället? Snödjup där uppe?
Till helgen är det skylt söndag och lite TSSK jobb inne i Timrå sen är alla helger "lediga". Lycksele 4-6/12 och ev. Åkersjön 11-13/12 för att ta första turen på fjället för denna säsong.
Snörapport från Åkersjön tack.
Jag har alla kända kameror under mina favoriter redan. Jimmy S. projekt med en väderkamera på fjället skulle var vara bra speciellt om man sätter den mot en snödjups pinne. Kameran på hotellet borde va live så man lättare kan följa dagarna där uppe.kolla webkamrorna så ser du snön synd att man inte ser snödjupet också
http://akersjonscamping.axiscam.net/view/index.shtml
http://www.akersjon.com/pages/webcam.htm
men har det inte töat lite nu i veckan?
Även Jag & Tjabo har planer på att fara upp på Lördag en sväng.
har ju bara 8 mil upp.
Det blir mer o mer OT... borde vi inte bryta ut i en separat Åkersjöntråd?
Vi kommer troligen bli ett gäng på i alla fall 5-7 st som tänkt köra i helgen. Hoppas bara att snön fått ligga kvar för regnet som kommit. Vi hars tuga där uppe, så vi bor ca 150 meter från affären i Åkersjön.Lips: Är det många som far, och hur bor ni? "lite" sugen på att fara innöver och köra lite...
Jo tyvärr har det troligen regnat en del också, börjar bli vansinnigt trött på regn nu :mad2: Vad skönt att ha sååå nära, önsketänkande för en annan.
Vi kanske ses :smile1:
Vi kommer troligen bli ett gäng på i alla fall 5-7 st som tänkt köra i helgen. Hoppas bara att snön fått ligga kvar för regnet som kommit. Vi hars tuga där uppe, så vi bor ca 150 meter från affären i Åkersjön.
Bara till att hänga på ut och köra om ni har lust :becky: Hur brukar ni bo?
/Lips
Vi kommer troligen bli ett gäng på i alla fall 5-7 st som tänkt köra i helgen. Hoppas bara att snön fått ligga kvar för regnet som kommit. Vi hars tuga där uppe, så vi bor ca 150 meter från affären i Åkersjön.
Bara till att hänga på ut och köra om ni har lust :becky: Hur brukar ni bo?
/Lips
jodå, om du bor mellan Krokom & Åkersjön kan vi ta upp dej på vägen, har stoooor vagn som rymmer din skoter också :heh:Är det ingen som har en plats över på släpvagnen?