Åkersjöntråden skoteråkning snöinfo mm

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Tyvär är det tråkigt väder ute nu så man blir lite deppig.Tur att det finns forum att läsa så man klarar av att vänta tills 22 jan.Men kom just på att det är ju dax för ett nytt nummer av tidningen snowmobile snart:cheesy:

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
Sv: Snowmobileträff! Åkersjön v3 missa inte!

Någon som vet hur mycket snö det kom idag? Skulle snöa 2dm enligt yr.no Lips: Gick det att ta sig upp på fjället? Snödjup där uppe?
Vi körde uppe på Önrun, där var det ca 3 dm, inget problem att köra, bara hur kul som helst! Blir troligen repris till helgen igen :eek: Jag vet inte hur mycket snö det kommit, tyvärr är det både regn och snö som fallit från himlen. Men nu ska det bli kallare :eyebrows:

/Lips

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16

Till helgen är det skylt söndag och lite TSSK jobb inne i Timrå sen är alla helger "lediga". Lycksele 4-6/12 och ev. Åkersjön 11-13/12 för att ta första turen på fjället för denna säsong.

Snörapport från Åkersjön tack.

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16

kolla webkamrorna så ser du snön :)synd att man inte ser snödjupet också

http://akersjonscamping.axiscam.net/view/index.shtml
http://www.akersjon.com/pages/webcam.htm
Jag har alla kända kameror under mina favoriter redan. :) Jimmy S. projekt med en väderkamera på fjället skulle var vara bra speciellt om man sätter den mot en snödjups pinne. Kameran på hotellet borde va live så man lättare kan följa dagarna där uppe.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden

men har det inte töat lite nu i veckan?
Även Jag & Tjabo har planer på att fara upp på Lördag en sväng.
har ju bara 8 mil upp.

Det blir mer o mer OT... borde vi inte bryta ut i en separat Åkersjöntråd?

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall

men har det inte töat lite nu i veckan?
Även Jag & Tjabo har planer på att fara upp på Lördag en sväng.
har ju bara 8 mil upp.

Det blir mer o mer OT... borde vi inte bryta ut i en separat Åkersjöntråd?

Jo tyvärr har det troligen regnat en del också, börjar bli vansinnigt trött på regn nu :mad2: Vad skönt att ha sååå nära, önsketänkande för en annan.

Vi kanske ses :smile1:

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall

Lips: Är det många som far, och hur bor ni? "lite" sugen på att fara innöver och köra lite...
Vi kommer troligen bli ett gäng på i alla fall 5-7 st som tänkt köra i helgen. Hoppas bara att snön fått ligga kvar för regnet som kommit. Vi hars tuga där uppe, så vi bor ca 150 meter från affären i Åkersjön.

Bara till att hänga på ut och köra om ni har lust :becky: Hur brukar ni bo?

/Lips

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland

Jo tyvärr har det troligen regnat en del också, börjar bli vansinnigt trött på regn nu :mad2: Vad skönt att ha sååå nära, önsketänkande för en annan.

Vi kanske ses :smile1:

Jo det e nära å bra, 1½-2 timmar skoterleden upp beroende på före å tempo, har hört om dom som kört upp på under 45min, men jag vet inte jag...:loco:

Det kanske vi gör, håll utkik efter en Yamaha som drar lös en Assault ur nå surhål :eek:

s_nilsson

Medlem
20 feb 2007
10
0
1
östersund

Vi kommer troligen bli ett gäng på i alla fall 5-7 st som tänkt köra i helgen. Hoppas bara att snön fått ligga kvar för regnet som kommit. Vi hars tuga där uppe, så vi bor ca 150 meter från affären i Åkersjön.

/Lips

jasså ska ni upp till helgen igen :) då kanske jag och brorsan skulle ta och åka upp också då så kan vi köra med er om han får ihop sin skoter till imorgon kväll :D

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Jo det är nog sant.Men hur jag hamnat längst upp vet jag ej.mitt inlägg har blivigt flyttat från Snowmobileträff! Åkersjön v3.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu

/Lips

Du, de va en bra fråga hur jag brukar bo. Har varit i "fjälls" en gång i sen jag blev tillverkad och de va i saxnäs. Så i åkersjön har jag aldrig bott.

Hade lätt fare upp över helgen om man hade nån härifrån som ville/kunde hänga på. Men de äre ju såklart ingen som vill/kan.

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
nästa helg ser de nog lite bättre ut på snö fronten då de enligt yr.no ska komma 13mm nederbörd på söndag natt och hela måndagen.