Åkersjöntråden skoteråkning snöinfo mm

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Äsch vi är några som ska upp tors-sön nu.
Vart är bästa platserna just nu, har åkt där i flera år men aldrig riktigt haft nån som kunnat visa dom bästa ställena.
Brukar mest döda myrar känns de som... Finns de nån gles klättring nånstanns?

Du kan ju alltid köra upp för Ansätten! ;)

mpe

Ny medlem
13 dec 2011
4
0
1
Umeå
Jag och min kusin ska också bege oss till Åkersjön, kör från Åre på Onsdag - Söndag.
Första gången vi åker till Åkersjön, svårt att hitta?

Ni råkar inte veta något guldställe som man måste besöka? :)

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Har det inte dumpat väldigt mycket sedan förra helgen så är det väl körbart men ha inga förhoppningar, jämförbart med en dålig säsong utåt kusten. Renblåst på många ställen men det går tydligen hitta knädjupt i skogarna.

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Åker upp imorgon över dagen och letar lite snö, är det baksidan Önrun som gäller eller vart hittar man mest snö där uppe nu? :)

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Bakom Önrun finns det mest sen är det skogskanterna bortåt Ansätten som gäller men jag själv hade inte åkt från Ånge för den åkning som erbjuds om du inte är jävligt körkåt vill säga ;)
Var upp idag så har rätt bra koll.

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Åker upp ett gäng på ca 20 pers imorn annandagen bokat sen länge. Önrun blir det som första mål då. Körkåt är jag defenitivt iaf, köpte en pro rmk 600 med 80mil på mätarn i våras å prova den en gång i packad blötsnö, så körkåt är fan en underdrift här hemma har vi 0cm och +4C ute nu...

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Bakom Önrun finns det mest sen är det skogskanterna bortåt Ansätten som gäller men jag själv hade inte åkt från Ånge för den åkning som erbjuds om du inte är jävligt körkåt vill säga ;)
Var upp idag så har rätt bra koll.
Vi är ganska körkåta, sitter i bilen påväg upp nu ;D

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
För oss som åker kortare maskiner var föret kanon, hittade ganska bra med snö på sina ställen och den bar upp så pass att även vi kunde klättra lite utan att vara hårt för den delen! :)

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Hade drivit in bra med snö på baksidan önrun helt klart fastkörningsbart. Mycket träd å mysåkning