SRX motorn har 138-142hk som du sa men nu talade dom om SXR motorn (redtop) utan avgasportar den är betydligt tamare än SRX som har avgasportar + trippel pipor.Vad jag har sett i genomsnitt i bänkningar Srx 700 00-02 138-142hk srx 600 120 hk Där ska en trippel ligga annars är det något fel...
Både 600an och 700an har kanonbra motorer. Har för mig att dom äldre 700 har någon enstaka kuse mindre... typ 97-98 vet inte exakt när mer kus motorn kom.. 00-? evnt redan 99?
SRX motorn har 138-142hk som du sa men nu talade dom om SXR motorn (redtop) utan avgasportar den är betydligt tamare än SRX som har avgasportar + trippel pipor.
Skulle inte heller tro att en original SXR klämmer ut mer än 115hk.[/quote
SXR 600 var det ja He he Här är svaren http://m-performance.com/Sidor/dyno_yamaha.htm
är de jag som är blind? såg inte vars de hadde grafen för sXr därimot såg jag sRxSRX motorn har 138-142hk som du sa men nu talade dom om SXR motorn (redtop) utan avgasportar den är betydligt tamare än SRX som har avgasportar + trippel pipor.
Skulle inte heller tro att en original SXR klämmer ut mer än 115hk.[/quote
SXR 600 var det ja He he Här är svaren http://m-performance.com/Sidor/dyno_yamaha.htm
Varför det...du vet att du har ca 105 hk i sxr 600:an...det blir inte mer hur mycket du än bänkar :yawn: SXR:en har inte sin styrka i råa hästkrafter utan mer i fin gångkultur i trippeln och att den åker cirklar runt de flesta moderna maskiner på släta men krokiga leder....gokart-känsla är bara förnamnet Blir lederna knöliga vill man kanske ha lite modernare boggi....men är de släta är det bara att gasa å styra....men det vet du juhmm det är nog bäst att man far å bänkar nu. nån som har nån ställning för de?
100-105 hk....sen om det är mycket eller lite..."lagom" skulle jag vilja säganae men skoj å vet ahur mkt det är ... lr hur lite det är