Haha, den är GRYM! Var ute på en tur idag, det är enda skotern som ligger på snön och inte under... Det kändes lite konstigt när zl:en for, men desto roligare till sommaren då man ska göra ett nyköp
Tack! Jag tycker dom ser helt ok original. Dock så har jag snyggat till kring styret nu, då jag inte tyckte om hur det såg ut.. Har småpillat på den idag och stoppat mesh i hålen i huven samt lagat sprickor i huven.
Jag har börjat bli sugen på en bättre matta.. Är det någon som har erfarenhet från att beställa mattor från USA?
Jag kollade vad det skulle kosta, och då man bara köper en matta var det tveksamt att det lönade sig. Det var iofs drygt ett år sen, nu är dollarn lägre.
Kolla med Snowflakes först, dom brukar ha bra priser på mattor.
Jag fick svar från USA idag, 4250:- skulle mattan kosta inklusive frakt. Då är inte eventuell tull+moms inräknad... Var på kalixmaskiner idag och där skulle dom ha 5000 för en exakt likadan.. Ska hålla utkik på begagnatfronten, även om det brukar vara svårt att hitta en fräsch 44:a
ser ju riktigt fin ut! är det skönt att ha styrhöjaren så där vinklad fram? bror min beställde en 57 powerclaw matta från usa alldeles nyss och den gick på ungefär 5k med frakt osv. här i sverige kostar den 13k hos återförsäljaren men det beror kanske på vad det är för matta.
Okej=) Jo, det har nog lite att göra med vad det är för matta.. Det var faktiskt rätt så skönt! Men jag tyckte inte det var så vidare snyggt, så den är tillbakavinklad. Vinklar kanske tillbaks den om jag ändrar mig.
måste helt klart vara det. ska nog också testa flytta fram styrhöjaren. det borde ju bli som att flytta fram styrstången. det enda som är lite oroligt är att det lär vika ner sig lätt eftersom det är sån vinkel på det hela.
Tjena, har du kvar Zr:en nu ? tänkte du som har haft både gamla ZL/ZR Chassit och Nyare ZR chassit kanske vet om a-armar och alla såna där bärarmar passar från den nyare Zr:en till äldre chassit. Jag äger då en Arctic cat zr440 GreenClicker 1998 och tänkte byta till zr 00-02 framvagn och så för att få bredare spårvidd och högre markfrigång. Är det något du har kunskap om så är jag tacksam för alla svar.
ska inte var någon skillnad. så länge måtten i infästningen är samma. men om du bara ska ha den högre och skiter i att få den bredare skulle jag satsa på ett par nya dämpare, kanske fox float som zleric gjorde på sin zl? sen om du ska byta a-armar måste du nog byta dämpare också eftersom den bara blir lägre med org dämparna.
Jag vill både ha den högre och bredare som jag skrev. Så därför ska jag då byta till nyare. Det med dämparna har jag faktiskt lagt en tanke på redan och dom ser ju mycket längre ut. Men foxfloat tror jag det blir ändå. Tack för lite nyttig info