värdera IQ 440 -06a

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
tjena..

vet en firma som har en IQ 440 -06a med ombyggd motor till 600..som man hade kunna få köpa lös

de som är på den är att firman ej får till motorn..(vilket jag inte förstår vad man kan misslyckas med..).. och så har dom tagit framdämparna ifrån den...

då är min fråga vad kan man betala för en sådan maskin? alltså motorn funkar ej och inga framdämpare..
dom ville ha 32000 som den står nu, känner själv att de är nog lite dyrt då skotern är finskreggad oxå...

hade ju tänkt som att kanske tjäna en hacka på maskinen..alltså sätta igång den och sälja iväg den.och jaa ett par dämpare går väl lös på nån tusing iaf...

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Det lät faktiskt duktigt dyrt, såldes väl en komplett och fungerande här på forumet för 30 000 för inte så länge sedan.

Med tanke på att den saknar framdämpare, har en motor som faktiskt inte går och är finskreggad så hade inte jag betalat mer än 25 000kr, om ens det..

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Det lät faktiskt duktigt dyrt, såldes väl en komplett och fungerande här på forumet för 30 000 för inte så länge sedan.

Med tanke på att den saknar framdämpare, har en motor som faktiskt inte går och är finskreggad så hade inte jag betalat mer än 25 000kr, om ens det..
30k är dock mer undantag än regel här Schveden iaf, eller ja beroende på skicket då, en IQR 05-06 som inte är "mint" kan och bör ligga runt där men jag har inte sett många som ändå gör det...
Hur fräsch är maskinen i övrigt?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
30k är dock mer undantag än regel här Schveden iaf, eller ja beroende på skicket då, en IQR 05-06 som inte är "mint" kan och bör ligga runt där men jag har inte sett många som ändå gör det...
Hur fräsch är maskinen i övrigt?

maskinen är i fint skit jaa.men tänkte med tanke på dämpare och motor...motorn får jag ju igång helt klart..får ju med alla grejer..

men dämpare är inte billigt till en IQ vad jag vet iaf..

ska gå dit å snacka med nån dag och säga att ja tar den för 25 isf.. 32 är för mkt..vet att dom gett 20 för den..känner förra ägaren

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Jo jag håller med om att 32 känns lite väl när man ser till avsaknaden av motor o dämpare, och nu vet jag inte hur enkelt det är att regga in från finland men annars är det ju en oreggad maskin och det sänker ju givetvis värdet... Original WE dämparna går nog loss på 3k och uppåt beroende på skick f.ö... Så ja testa 25, är chassit sjysst går det ju att få ihop en fin maskin, beroende på vilka planer du har :)

Last edited:

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
mjaa planen var då att bara få den billigt..smacka ihop den å sälja iväg den..tjäna en liten summa..lr ja ganska fin summa.typ 15-20000..betala bort lite skulder osv:)

fårse vad dom säger..kör ju själv med likadan maskin nu.och är grymt nöjd med den som den är.ändå har ja inte fått till variatorerna än:)