variator kit

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
nån som vet om det passar från en f5 till min m5 2005 varitor kit?

hitta på bengans för 3300typ då ingår allt:becky:

seriösa svar tack är inte sugen på köpa å så funkar det inte!!!

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Det finns bättre kit. Tex D&D mycket snyggare helix. Dessutom har jag köpt BM helix som sett ut som någon gjort den på slöljden i 6-an...

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
f5 borde ha annan drevning, kortare matta med lägre kammar som går lättare än m5ans matta
passar gör det säkert men det är nog inte anpassat för m5ans utväxling samt matta

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
f5 borde ha annan drevning, kortare matta med lägre kammar som går lättare än m5ans matta
passar gör det säkert men det är nog inte anpassat för m5ans utväxling samt matta

vart hittar man ett v-kitt då till m5?

drevingen har ju inte så stor betydelse.. vill bara ha ut dem dära extra kusarna som gömmer sig i variatorn ..

fanns på ebay ställbarat kit bikeman för 1700kr tror ja.. med fjärdarar å allt till f5. men hittar inge till m5

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Arctic-Cat-Firecat-F5-F6-F7-2005-06-Bikeman-Clutch-Kit_W0QQitemZ330135203784QQcmdZViewItemQQptZSnowmobile_Parts_Accessories?hash=item4cdd976fc8

Last edited:

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
ja de stämmer den har samma LO motor utan APV , jag skulle aldrig köpa ett kit utan justerbara vikter oavsett om det är till 100 % helt rätt maskin , en förutsättning för att ett sånt ska fungera som de är tänkt är ju givetvis att maskinen är std

Br_250

Medlem
29 jul 2007
17
0
1
Det blev hyffsad skillnad. Men tycker att den spinner loss lite för lätt. Exempelvis om man startar stilla på en väg och svänger lite så kan man få snurra runt ett varv eller två:eyebrows:
Men men, det är i snön den ska gå. Och där funkaren fint än så länge då det bara kommit ca 5 dm.
Tillslaget har hamnat kring 5500.
Mycket roligare att köra än orginal!

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Det blev hyffsad skillnad. Men tycker att den spinner loss lite för lätt. Exempelvis om man startar stilla på en väg och svänger lite så kan man få snurra runt ett varv eller två:eyebrows:
Men men, det är i snön den ska gå. Och där funkaren fint än så länge då det bara kommit ca 5 dm.
Tillslaget har hamnat kring 5500.
Mycket roligare att köra än orginal!

vad trevligt blir å köpa från americat med ställbara vikter:hmmmm2:
vad har du för mattA på din?

Br_250

Medlem
29 jul 2007
17
0
1
vad trevligt blir å köpa från americat med ställbara vikter:hmmmm2:
vad har du för mattA på din?
Härligt!Nå jag har orginal.. Attack 20 , 41mm eller vad de var.

Btw, märkte idag när jag kört att det blev en j*vla soppaförbrukning.Tankade fullt. 10mil å mätarn står nästan på tomt.:shocked:
Hård körning,väldigt lite led.

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Härligt!Nå jag har orginal.. Attack 20 , 41mm eller vad de var.

Btw, märkte idag när jag kört att det blev en j*vla soppaförbrukning.Tankade fullt. 10mil å mätarn står nästan på tomt.:shocked:
Hård körning,väldigt lite led.

nå samma men har kapat mina kammar för dem var så dåliga ska köpa ny i vinter