Funderingar angående Fatbar!

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Jag har en skidoo rev,funderar på att köpa både en höjjare och ett fatbar styre, & då till frågan?
Passar typ gas reglaget & klumpen med back,hel & halv ljus samt bromsen på fatbar styret de är ju nämligen 22mm på orginal styret & fatbar är väl 28mm nånting,passar de eller måste man göra några modifieringar?

// Tomas

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Ja de passar. Fatbar styren är bara 28mm där man fäster styret och 22 mm där du har gasreglaget osv :)

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Ja det är det! elller kröken på styret brukar kunna vara lite tjockare!

På min Rev 800 -05 jag hade, hade jag ett fly mini bend styre (fatbar) och då fick jag sätta konsolen med lyseknappar m.m på styrhöjaren då det blev för tajt med bromsen!

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Ja det är det! elller kröken på styret brukar kunna vara lite tjockare!

På min Rev 800 -05 jag hade, hade jag ett fly mini bend styre (fatbar) och då fick jag sätta konsolen med lyseknappar m.m på styrhöjaren då det blev för tajt med bromsen!

Ok men jag ska ha ett vanligt fatbar styre typ renthal,passar allt då?

// Tomas

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Ok men jag ska ha ett vanligt fatbar styre typ renthal,passar allt då?

// Tomas
Ja du ska nog få plats med allt. Jag har ett renthal fatbar på min och jag fick plats med allt utan att behöva flytta ner nånting ! =) Rätta mig om jag har fel, men jag tror att fly mini bend styren har kortare "handtagsplats" ?

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Ja du ska nog få plats med allt. Jag har ett renthal fatbar på min och jag fick plats med allt utan att behöva flytta ner nånting ! =) Rätta mig om jag har fel, men jag tror att fly mini bend styren har kortare "handtagsplats" ?

Mm tror de är de =) Har du en bild på ditt styre?

// Tomas

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Kan rekommendera biltemas styren, håller bra och du kan köpa typ fyra stycken till samma pris som något av de "riktiga" märkena.

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Kan rekommendera biltemas styren, håller bra och du kan köpa typ fyra stycken till samma pris som något av de "riktiga" märkena.
Så sant!
Har ett sånt styre på crossen och jag kör FMX och massor med skog. Funkar kanoners.

Har dragit i backen ett par gånger för mycket, både hårda och mindre hårdare smällar, styret är lika fint som när det var nytt.
Trodde en gång att jag kört det snett, men icke då. Det var styrfästena som gett med sig.

Så Biltemas styre är att rekommendera. :biggrin1:

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Så sant!
Har ett sånt styre på crossen och jag kör FMX och massor med skog. Funkar kanoners.

Har dragit i backen ett par gånger för mycket, både hårda och mindre hårdare smällar, styret är lika fint som när det var nytt.
Trodde en gång att jag kört det snett, men icke då. Det var styrfästena som gett med sig.

Så Biltemas styre är att rekommendera. :biggrin1:

Hehe ok kanske man ska ta en titt till biltema har ca 3 min att åka dit =)

// Tomas