Man kan inte bara trycka på en turbo ifrån en 4T på en 2T o tro de ska hålla länge haha.. det blir åt helvete för varmt pga åt helvete för högt mottryck.. de spelar ingen roll hur mkt bensin du matar på
"Ni som skruvar hemma och tänker bygga egna turboskotrar kom ihåg att det går att bygga med ett vanligt bil aggregat om man inte håller full gas så länge. Använd en turbo som är ca 50% större än den effekt ni tänker ta ut. Oljeflöde runt 2-3Liter/Min med minst 2Bars tryck krävs med glidlagrade aggregat. Livslängden förkortas med lägre tryck och flöde men det blir inte så många mil på en skoter så lägre tryck kan fungera. Lägg er på laddtryck runt 0,5-0,6.Bar. En kullagrad Garrett GT turbo kostar ny runt 10,000-12,000:- och fungerar hyfsat men bygger lite för högt avgasmottryck. Tänk inte ens på dom billiga kopiorna från Asien som finns att köpa för runt 5000:- vi testade några aggregat och fick dålig respons och alldeles för höga mottryck. Dessutom havererade ett aggregat direkt. Asien kopiorna har nog inte alls samma kvalitet på lager mm. Avgashusen är också väldigt trånga vilket ger bra respons i en bil men får katastrofala följder och dålig respons i en tvåtaktsmotor. "