vad hadde ni för moppe i tonåren?

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Körde för 17år sen Honda MT5 70cc 24mm gasare 4läpps membran gianelli trimkrök å dämpare och ombyggd växelåda till 5växlar. Nu kör jag Yamaha Aerox med alla pluggar dragna.
 

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
Dom 2 fränaste man hade va en gammal flaka ombyggd med fs1a motor som va duktigt vässad portad och borrad 70cc 16,5mm fugge med herrejösses munstycke, styvare reeds och trimkrök såklart :D sen sista moppen ja hade va en piaggio zip vässad med 70 cylle(stage6) 24mm förgasare,insug och yasuni c16 avgasrör variator kit plus annan koppling och styvare fjäder i sekundären :D den varvade nästan 15000 rpm ;) man saknar moppe tiderna ibland fan va kul det va =)
 

realpower

Aktiv medlem
16 feb 2009
96
0
6
Kiruna
hade en rieju drac -03 me mk trim rör, 21mm insug, annan drevning, boostbottle, urpluggat membran, annan bestyckning i fögge, sportluftfilter tror de var allt :D den gick runt 90-100 me fiiint axx
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Fram King Clipper -63 med treväxlad Victoria. Gjorde 65 odrevad med bara en liten lucka. Hörde den aldrig fyrtakta ens i nedförsbacke. Vilken motor!
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Har kvar båda mopparna, en rieju drac 03 eller 04:hmmmm: med Tk och drevning, fast polisen tog mitt Tk ;) Sen har jag en honda mt5 91a original :)

Båda är till salu om nån skulle behöva :becky:
 

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
I en svunnen tid när jag var 12 eller 13, alltså för 9-10 år sen, hade jag en Zündapp CS50. Gick som ett svin med trimgrejerna jag hade. Minns inte vad det var för exakta specifikationer på grejerna, men det var då en större förgasare, öppnare avgassystem med skarvar av modell atmosfäriska (läkte branog) och en trimcylle som man kunde använda originalkolv med (vill jag minnas). Härliga tider... Tänk om man hade haft den kvar. Köpte och sålde den för 2000 kronor.
 
E

eMe181

Jag har just nu en Yamaha jog r -05 och en Piaggio ciao -94 :D
Jag har just nu, en TMS BAOTIAN SPRINT. Roligt när alla ''moppepojkar'' säger att Baotians mopeder går så sakta. Ändå så måste man vänta på dom efter att man kört ett tag :=)


Likaså en med en Yamaha DT. Han ba, din wannabe aeroxare. Då vart det ett rejs ;]
Ganska grym, 72cc på just nu. Men har ett 90cc liggandes med effekt pipa :=)
 

Aggrovator

Välkänd medlem
12 sept 2009
216
0
16
Östersund
Första mopeden var en Yamaha FS1.. Har inte en aning om vilken årsmod men den var helt original och
gick hur fint som helst tills den varit i min ägo några år och fått diverse skador. Vet inte ens vart den tog vägen..

Hade även en Yamaha DT50MX ett par år, ett riktigt jävla lik var det. Hade även höjningssats på då jag köpte den och
på den tiden var jag inte särskilt stor så fick ju i princip använda stege för att ta mig upp på den. Efter att den hade rasat
helt mer eller mindre så ordnades den upp, borrade cyl till 60cc och drevade om lite men i övrigt var den original. En riktigt våldtagen maskin vill jag minnas.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Detta blev alltså stora moppefucko tråden :)

Jag körde MT5 när jag var tonåring och äger en k50 nu.
 

MKIV

Aktiv medlem
5 jan 2010
94
0
6
Frösön
Hadde några zundapp med obligatoriskt 70cc trim.
Sen vart de mt5 och mb5.Mt5an jag hadde sist hadde ombyggd org cylinder med foderoch kolv från cr80 och 5 växlat 24mm förgasare osv
Den gick som fan 130km/h med 2 pers på.Mätarn runt.
 

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
Yamaha DT50mx -92 Denna är kvar i famlijen och lär förbli det. Enbart gått 1060mil =)


Yamaha Aerox -99 Hade bara ett effektrör kopplingfjädrar och andra vikter på, kördes inte allt för mkt då jag saknade intresset då jag väl hade en.

 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Zündapp CS50 - köpt i diverse lådor, totalrenoverad till originalskick
Puch Kansas (modell riktad till tuffa tjejer - lol) Trimmad med 60cc, förgasare osv
Suzuki KS50 - Borrad till 65cc 16,5mm förgasare, gick fint
Kawasaki Kx125
Yamaha xt550 - första mcn när man tog kortet
Monark monarped (har kvar) - Originalskick, isärplockad pga skuret nållager
Honda Hornet 600 (har kvar)
 
K

kenth

Hade en Suzuki k50 -89 helt ny. Farsan lovade om jag gav fan i att trimma så skulle jag få hans Honda 600(någonting) när jag blev 18. Åkte runt i 35km/h i en hel sommar innan jag gav upp!