RX1

ingesnö

Välkänd medlem
11 aug 2006
312
0
16
Västerås
Hallå!
Har funderat på att byta bort renegaden mot en RX1,är det något man bör kolla med dessa skotrar för utom allmänna skicket,samt är ni nöjda med era?
Hur är dom att åka 2 st vuxna på?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
den med förgasare?
den är ungefär som din nuvarande skulle ja tro..om ja får ge ett råd..köp en rev istället..tror du kommer bli mer nöjd över den..är en magkännsla bara..jag är inte spec impad av dom första RX1orna...

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kör en 05'a är nöjd med den. Dock ingen hopp och lek maskin.

Det du ska kolla efter är sprickor i W-armen, sprickor vid plastklackarna på sekundären. På 05'an (första monoshocken) ska du kolla boggien extra noga. Framförallt W-armen. Det ska även vara förstärkningar i boggien på dom.

I övrigt så har jag då inte haft några problem. Bussningarna i framvagnen kan vara läge att byta om du köper en. Inte så mkt jobb men det ska ju göras.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Kör en 05'a är nöjd med den. Dock ingen hopp och lek maskin.

Det du ska kolla efter är sprickor i W-armen, sprickor vid plastklackarna på sekundären. På 05'an (första monoshocken) ska du kolla boggien extra noga. Framförallt W-armen. Det ska även vara förstärkningar i boggien på dom.

I övrigt så har jag då inte haft några problem. Bussningarna i framvagnen kan vara läge att byta om du köper en. Inte så mkt jobb men det ska ju göras.

bussningarna är ju std på yama;) min phazer FX var helt slut i bussningarna efter 200mil

ingesnö

Välkänd medlem
11 aug 2006
312
0
16
Västerås
Ok
Bör dom förstärkas för att åka 2 vuxna på?
Tänkte ha den som touringmaskin typ.
Vill ha en driftsäker men stark 4T skoter, och tycker att RK1 skulle passa bra.
Skillnad på årsmodellerna?

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Är ju sameshit som Venture. Nog håller den. Byt bussningarna i framvagnen bara , sätt gärna fettnipplar på a-armarna ska göra det på min till sommaren.

Tycker dom håller bra.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Är ju sameshit som Venture. Nog håller den. Byt bussningarna i framvagnen bara , sätt gärna fettnipplar på a-armarna ska göra det på min till sommaren.

Tycker dom håller bra.
Skall man sätta smörjnipplar så måste man täta hålen som finns ut i rören till själva armarna. Gör man inte det går det åt mycket fett och A-armarna blir väldigt tunga.