Här har vi den ondskefulle rackarn.
För att få isär eländet kapade jag några strategiskt placerade skåror i höljet med vinkelslipen!
Spännande värre, kan jag säga, men det fanns ju inte så mycket att förlora. Sen tog jag varmluftspistolen och bombade ordentligt på undersidan så att limmet skulle mjukas upp. Och sen var det "bara" att öppna locket.
Fick sen sitta och pilla bort limbitar från lödningar och kanter i ett par timmar, värma pilla, värma, pilla, värma, pilla... Skitkul. Efter en mycket noggrann inspektion av lödningar hittade jag en med klart synlig spricka runt komponentbenet, samt en till lödning som såg tveksam ut. Sen lödde jag helt enkelt om samtliga lödningar på kortet. Tog ytterligare över en timme, otroligt smått på en del ställen! Sen provmonterade jag skiten och testade.
Och det verkar som att det funkar!! Har varit ut i garaget massor av gånger hela dagen idag och testat, och har (än så länge) stabil gnista!! Har mätt upp alla värden, och allt stämmer nu.
Så det var bara att limma ihop skiten igen. Och hoppas... Men jag är ganska säker på att tändproblemen orsakats av glapp i lödning, för om en komponent hade varit trasig hade det sannolikt inte blivit bättre av att knacka på boxen, som det har varit. Så jag håller tummarna.
Åkte en sväng till Biltema och köpte lite avgasbandage också. Lindat pipan...
Blev litegrann över, så jag lindade slutburken också
Har nu cdi-boxen på värme för att limmet ska hinna härda till imorgon, så att jag ska kunna montera ihop igen.
Och nu snöar det!
Siktar på provkörning på söndag!