Tror du inte den blir lite slängig på leden då?MTX är ju lång och rtx kort så det är helt olika maskiner,personligen så skulle jag välja den längre MTX för att jag har på nåt sätt fått för mig att den kan vara roligare,sen har ju den högkamsmatta orginal så då slipper man ju jobbet att byta
provade en mtx 09a 08a förra vintern och en hade bra drag upp till 80kmh sen så hände det inte mkt mer men man får ju bara åka 70 så.. Fjädringen var helt ok kanske lite mjuk i boggien men den svald alla gupp på leden fin fint!Tror du inte den blir lite slängig på leden då?
okej, det blir nog en RTX ändå, kollade blocket nu, MTXerna finns bara i några få ex och dom är så dyra, sen kör jag inte så mycket puder!provade en mtx 09a 08a förra vintern och en hade bra drag upp till 80kmh sen så hände det inte mkt mer men man får ju bara åka 70 så.. Fjädringen var helt ok kanske lite mjuk i boggien men den svald alla gupp på leden fin fint!
En dålig sak med denna 4taktvar att när man gjord pudersvängar så la motorn av :wacko: den fick tydligen ingensmörjning till kolvarna så det var trist.
Men i helhet så vardet en toppen skoter förden lilla motontkt jah
Fint, jag har hittat en bra RTX nu, så jag slår nog till på den, känns helt rätt med en lite kortare maskin, är ingen extrem-puder-körareJag skulle helst ha en MTX men som du säger så är dom ju dyrare än dom korta, så det blev en fx för mig i år.
Det jag hunnit prova så är det riktigt skön körställning och fint acc.:bigsmile:
men ny matta och rails går ju typ på 10 000, och lägger du till dom så får man en MTXAlternativet är att köpa en RTX och förlänga den till 136" och lite högre kammar, då får du en bra kompremiss.
göttBlir lite billigare om man beställer från staterna men visst, gratis är det inte. Men då får du en maskin som du både kan piska på leden och ta dig fram hyfsat i lösnön. En MTX är en lössnö-maskin och dom är byggda för lössnö. Funkar visserligen att transportera på led men inte som en RTX.
Så blir det inte så mycket lössnö så satsa på RTX med en roligare matta, det gjorde vi
jag kan då inte se ngn problem att köra i lössnön [ame]http://www.youtube.com/watch?v=8TnlzbJQtHc[/ame]provade en mtx 09a 08a förra vintern och en hade bra drag upp till 80kmh sen så hände det inte mkt mer men man får ju bara åka 70 så.. Fjädringen var helt ok kanske lite mjuk i boggien men den svald alla gupp på leden fin fint!
En dålig sak med denna 4taktvar att när man gjord pudersvängar så la motorn av :wacko: den fick tydligen ingensmörjning till kolvarna så det var trist.
Men i helhet så vardet en toppen skoter förden lilla motontkt jah
På filmen har den ju turbo och 44as matta.jag kan då inte se ngn problem att köra i lössnön http://www.youtube.com/watch?v=8TnlzbJQtHc
ja men jag syftade inte på hur dom gick i lössnön utan att dom inte la av när man gjorde puder svängar.På filmen har den ju turbo och 44as matta.
Rtxen är ingen höjdare i lössnö(orginal+matta) En rtx,fx med turbo+44as matta är en helt annan skoter.