Krängningshämmare snabbfäste! Sway Bar Quick Disconnect

4

426H

Nu har jag testat en vecka med snabbkopplingen. Inga problem med isbildning, har kort 2 mil osparat utan nagra tendenser till is. Efter att, ha kort nagra dagar utan krangningshammare tycker jag den funkar battre i alla forhallanden, aven pa led. Framvagnen kanns mer foljsam. For att den inte skall bli for mjuk behover man oka forspanningen ett snapp pa framfjadrarna. Totalbetyget for snabbkopplingen blir darfor: BORTKASTADE PENGAR. Jag kommer inte att kora med krangningshammare mer pa denna skotern i alla fall!

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Har du bara spänt ett steg på fjädrarna? Jag har dragit mina till motsvarande 5 och klickat på dämparna fyra steg, efter jag tog bort k-hämmaren (dvs. innan jag löste ut maskinen hos handlaren)
Tycker det känns rätt okej nu, kanske hade spänt centern lite väl mycket, och nu när jag släppt den kan jag nog även släppa fronten något.

4

426H

Pa min skoter ar framfjadrarna markerade med fyra steg 1-4. Ett steg motsvarar alltsa 25% okning av forspanningen. Tidigare korde jag pa 2. Nu kor jag pa 3. Skall faktiskt prova att slappa en aning och i stallet oka dampningen nagra snapp.

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Intressant!
Synd att det nu verkar som bortkastade pengar enligt dig 426H, men men den är som sagt redan beställd så det blir till att pröva den senare!

R

RevMan

egentligen behöver man två, dom har tabbat sig på freeriden, krängningshämmararmen kan slå i a-armen om man bara har bortplockat på en sida.