Mobil som känner av artist/titel genom att den lyssnar??

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Tjena!

Farsan var på en jobbfest och när han kom hem ringde han mig och berätta att dom haft quizz osv...

Saken är den att två stycken av hans kollegor hade en funktion på telefon som innebar att när en låt spelades så kunde dom gå in på en funktion i mobilen och sen höll dom upp den mot musiken, nästan direkt stod artist och titel på låten som spelades ur högtalarna på festen.

Nån som hört talas om detta?? Jag har då ingen sån funktion, jag har en Nokia N86, farsan hittar inte heller på sin SE X1

Skulle vara kul att veta mer, vinna lite quizz :)

MVH / Andreas
 

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
hej!

Jag var tvungen å kolla om min mobil hade he, det hade han :)
"TrackID" kallas det.. jag har en Sony Ericsson W595
Det funkade precis som du sa, man gick in på programmet.. lät den lyssna på låten, sen gick den själv till internet och hämta info :)
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
hej!

Jag var tvungen å kolla om min mobil hade he, det hade han :)
"TrackID" kallas det.. jag har en Sony Ericsson W595
Det funkade precis som du sa, man gick in på programmet.. lät den lyssna på låten, sen gick den själv till internet och hämta info :)
Har samma mobil jag :) Många ggr har ja använt de programtet för att ta reda på vad en låt heter som jag inte får fram namnet på annat sätt :)
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
fan va smidigt det funka på iphone :) thx detta visste jag inte om. Gratis va programet också :)
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
fan va smidigt det funka på iphone :) thx detta visste jag inte om. Gratis va programet också :)
Om jag inte minns fel så kostar det att skicka informationen. Men det beror på hur många kr/mb din operatör tar.
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Om jag inte minns fel så kostar det att skicka informationen. Men det beror på hur många kr/mb din operatör tar.
Jo klart det men programet va gratis iaf.. och sen har jag fri surf på mitt halebop för 59kr per månad eller nå sånt så det är lugnt ändå :)
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Najs! Då vet jag!! Då måste ju fan farsan ha det på sin Sony Ericsson Xperia??
På min telefon (Ericsson, k850i) så är det "Meny", "Underhållning/spel", där finns TrackID. Vet inte hur det ser ut på xperia, ett tips bara.