skotern startar inte får bensin och har gnista.

buick67

Medlem
14 dec 2009
10
0
1
hallo idag skulle skotern ut arctic cat bearcat 550 1995.jag tvätta av den och satte i batteriet vred om startnyckeln och inget händer den får bensin och har gnista.tacksam för svar om ngn vet vad felet är.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Kan vara att den blivit sur om du använt chocken för mycket alt att det har kommit in lite vatten i motorn när du tvättade av den.

Testa ta ur stiften och dra 5-10ggr utan stift och sen sätter du tillbaka stiften och provar om den startar. Använd max halv chocke då! Eller att du häller ner några droppar bensin i tändstiftshålen, det har iaf alltid funkat för mig.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Har skotern stått hela sommaren med soppa i gasaren så kan problemet bero på taskig soppa. Bensinen kläggar ihop hela gasarn och täpper till munstyckena.

Startar den till med bensin i tändstiftshålet så skulle jag tagit isär gasarna och pillat rent munstyckena.

Edit: Vad gör jag i Arctic forumet ?!? känner mig smutsig ;)

buick67

Medlem
14 dec 2009
10
0
1
ok var ut nu prova med startgas gick igång direkt.men nu ser jag att den inte får ngn bensin bensinen går ner till pumpen men inte längre när jag vrider av starten så kommer det bensin och luft som går tillbaka till tanken hmm ispropp??

buick67

Medlem
14 dec 2009
10
0
1
ok jag tog motorvärmaren och la en filt över skotern efter 3 timmars värme startade den yipii.