tänk även på att de finns folk som blir vansinnig om de får sina åkrar upprivna av skotrar som framförs på rimfrosten.
är själv bonde å kör skoter så klart på mina marker men ja kan inte säga att ja blir jätteglad av att se jordhögar på åkrarna. vänta tills det e en bra botten istället, de tjänar både din skoter och omgivningen på.
självklart hör de till att man frågar först. tyvärr många som inte tänker på deTill vanligt hyfs hör väl att man inte kör på andras åkrar utan att fråga om lov först?
Har du skotern står i Järbo?Vi fick första snön i Gävle igår och idag. ca 3 dm, och jag var ute på en provtur idag. Och man var nere och kraffsa i backen hela tiden. Men de gick
Självkart på egen mark! missade det sorry.tänk även på att de finns folk som blir vansinnig om de får sina åkrar upprivna av skotrar som framförs på rimfrosten.
är själv bonde å kör skoter så klart på mina marker men ja kan inte säga att ja blir jätteglad av att se jordhögar på åkrarna. vänta tills det e en bra botten istället, de tjänar både din skoter och omgivningen på.
Gäller nog egen mark med, det skall vara snötäckt.Tänk även på att följa lagar och bestämmelser vid körning på ej privat mark när snödjupet är lågt.
Här finns bra info: :ciao:
http://www.snofed.se/Default.asp?path=21895,21900&pageid=32214
Nej i valbo ! Jag åkte igenom järbo idag med bil, och ni såg ut att ha mer snö än oss.Har du skotern står i Järbo?
Kanske mycket snö för ögat.. Men var ut på en tur idag längs spåret på skotern.. Och nej det går inte att åka än. Bara en massa luft.. Men gasade man på lite och fick upp skidorna, så gick det väl skapligt. Hade nåt åkt före så var det stenar som slog i hela tiden.. Fick krypa.. Näe en 1-2dm blötsnö och sen några minus. Sen en dämpa till så ska det inte vara några problem här iaf..Nej i valbo ! Jag åkte igenom järbo idag med bil, och ni såg ut att ha mer snö än oss.