Två månader med KoS avdelningen, vad tycks?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hej på alla,

(igentligen är det här, en sån tråd en Admin/Mod borde skapa men ja tycker frågan är intressant)

Nu har det gått c:a två månader sedan Köp och Sälj avdelningen öppnade här på forumet.
Så tycker de är dags o göra en "check up" och se om det var en lyckad sattsning från Snowmobile ledningen!

Även om någon lyckats hitta något fynd eller få garaget rensat på små skit?

Hur använder ni detta i jämnförelse med tex. Blocket?

Gasa lugnt.

Vh Rasmus

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Skulle önska att folk blev bättre på att antingen ta bort sina egna trådar efter varan är såld eller helt enkelt rapportera tråden så någon moderator kan ta bort den

Söker man info om sin trasiga boggie så är det ju fint att slippa filtrera igenom 15 gamla annonser där någon råkar sälja en boggie

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Silly Bear, det är kanske något för teknikerna?
Dvs, när du väljer att söka på samtliga öppna trådar så tar den inte med KoS, utan du måste specifikt välja dessa avdelningar för att söka i dem..

Jag har haft några annonser ute, fått en del svar osv, och tycker det fyller en funktion!

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Funkar prima tycker jag. Men som Silly Bear säger, vi måste alla bli bättre på att ta bort våra trådar!

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
håller med om att det skulle vara enklare borttagning av gamla tr5ådar /alt. automatisk borttagning 60 dagar efter sista inlägg.

i övrigt har även jag gjort ett par affärer som jag e riktigt nöjd med :)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag är helt klart nöjd, har både köpt och sålt med bra resultat!

Och visst behövs det någon form av regel för hur länge annonserna får ligga kvar, annars kommer det inte se kul ut om ett par år...

Jag röstar på att ALLT som är inlagt för mer än 2 månader sedan undantagslöst tas bort. Vill man ha in annonsen igen så lägger man in den igen.

Eller?

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Något sånt här vore bra, dvs att detta vore en regel:

Vara: -
Pris: -
Varan återfinns: -
Kan varan skickas (Ja/Nej): -
Hur du kontaktar mig: -

Så man vet lite mer kanske... ;)

(Kopierat från en annat site :))

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
System_ :

En idé som kanske skulle vara bra.

Att tabort annonser tycker jag också skulle vara en toppen idé 20dagar efter sista inlägg, tycker jag är en rimlig tid!
Ifall nu forumet stöder sånna funktioner?

Vh Rasmus

D

Deleted member 9532

Jag skulle vilja 30-60 dagar isåfall Yamaha_nisse

Det är inte alla som har sådan tur att de säljer sitt på 20 dagar? :)

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Har sålt några handdtagsskydd mm genom köp o sälj, mycket bra :) medlemmar kan få första "tjingen" + att det inte kostar som på blocket!:eyebrows:

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Något sånt här vore bra, dvs att detta vore en regel:

Vara: -
Pris: -
Varan återfinns: -
Kan varan skickas (Ja/Nej): -
Hur du kontaktar mig: -

Så man vet lite mer kanske... ;)

(Kopierat från en annat site :))
Dedär tycker jag inte ska införas, annonserna blir så tråkig och jobbiga att fylla i allt när man ska göra dem, lite roligare att skriva egen text mm.

(bara vad jag trycker) kanske skulle göras en omröstning ?

wooops dubbelpost

Strongliquid

Välkänd medlem
28 feb 2007
200
2
18
Boden
www.fordson.se www.opfs.net
Ytterligare en tid med Köp och sälj-avdelningen.

Men många som läser där, och tex vill köpa en PPS-boggie, verkar sakna vett.

Har nån bjudit 5000 och det inte har accepterats, så kommer säljaren knappast ta nästa bud på 4000, eller nästa på 3500.

Mösstockar!, eller inläggasjägare, eller om ni tycker det själva, lustigkurrar.

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Inget fel på själva annonsavdelningen i sig. Men vill man sälja/nå ut till den breda massan är det blocket som gäller. Jag har slutat använda den här tjänsten nu när jag provat. Blocket ÄR överlägset

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
För mig har KoS-forumet fungerat minst lika bra som Blocket, faktiskt. Har sålt ca 5 delar (matta, variator osv) senaste två månaderna och annonserat både på forumet och på Blocvket. Tippar att 3-4 av 5 delar gick via forumet. :)

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
För mig har KoS-forumet fungerat minst lika bra som Blocket, faktiskt. Har sålt ca 5 delar (matta, variator osv) senaste två månaderna och annonserat både på forumet och på Blocvket. Tippar att 3-4 av 5 delar gick via forumet. :)

Kanske jag som haft otur då. Tror inte jag sålt en sak härifrån. Jo en variator har jag nog sålt

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Ytterligare en tid med Köp och sälj-avdelningen.

Men många som läser där, och tex vill köpa en PPS-boggie, verkar sakna vett.

Har nån bjudit 5000 och det inte har accepterats, så kommer säljaren knappast ta nästa bud på 4000, eller nästa på 3500.

Mösstockar!, eller inläggasjägare, eller om ni tycker det själva, lustigkurrar.
Håller inte riktigt med där. Visst, dumt o bara skräpa ner i tråden, det är sant. MEN, kanske så att den som bjuder 5000 plötsligt hoppar av affären. Då kan det ju vara bra för säljaren att ha fler alternativ, visst det är ett lägre pris men det är ju ändå ett bud. Säljaren kanske är i behov av snabba pengar eller dylikt.